מועדון האקסים: החיים החדשים של חברי הכנסת שנפרדו מהמשכן

בשיחה עם מי שלא נבחרו בבחירות האחרונות, סיפרו איילת נחמיאס-ורבין, יהודה גליק, איתן כבל ומירב בן ארי על השנים בפוליטיקה - והחיים שאחרי. "לקפל את המשרד היה אחד מרגעי השפל שלי"

זמן צפייה: 10:12

בפאנל משותף של חברי כנסת שפרשו מהחיים הפוליטיים, סיפרו איתן כבל, יהודה גליק, מירב בן ארי ואיילת נחמיאס-ורבין על השנים הללו ממבט מפוכח, ועל רגעיהם האחרונים במשכן. "אחד מרגעי השפל שהיו לי זה לקפל את המשרד, לא הפסקתי לבכות", סיפרה בן ארי.

כבל הוא הוותיק בחבורה. הוא בן 60, כיהן כשר מטעם מפלגת העבודה, חתום על עשרות חוקים ובילה יותר מ-20 שנים במצטבר בכנסת. נחמיאס ורבין, בת 49, גם היא חברת העבודה, הייתה חברת כנסת ארבע שנים וזכתה באות הפרלמנטר המצטיין. שלישית בפאנל היא בן ארי מכולנו הייתה מקורבת מאוד לשר האוצר משה כחלון, ופרשה כשהוא הצטרף חזרה לליכוד. נציג הליכוד בשיחה הוא יהודה גליק, בן 54, שכיהן כחבר כנסת לשלוש שנים.

חברי הכנסת שפרשו מהמשכן
חברי הכנסת שפרשו מהמשכן | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המגעים להרכבת הממשלה: ריבלין יחל בראשון את סבב ההתייעצויות

הרשימה המשותפת צפויה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה

כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות בישראל על מערכת היחסים עם ארה"ב?

כעת, מספרת בן ארי, על החיים כחברת כנסת: "כשהייתי יוצאת לבלות, הברמן היה מגיש לי משקה, ואומר לי – 'למה הצבעת על החוק הזה?'. באותו רגע רציתי לקום וללכת. מה יש לי לעשות שם? עם הפרצוף המנחוס שלו כי הייתי בקואליציה והצבעתי על כל מיני חוקים".

גליק סיפר על היחסים הבין-אישיים במשכן, ואמר: "השנים שלי בכנסת היו מאוד דרמטיות בחיים שלי. אני יכול לומר שבאמת הרגשתי את הקשר האנושי ואת האהבה בימים קשים, ואפילו את הריבה שהכין לי אילן גילאון".

נחמיאס-ורבין סיכמה את החוויה בכנסת ואמרה: "אתם חושבים שאני מתגעגעת לאיך שלפעמים דיברנו אלינו בוועדות? לזה שהיו רבים ומשמיצים אוותנו בטוויטר?" וגליק, שהגיב בהומור, אמר:"אתם אשמים, אתם בחרתם להיות שמאלנים".