אוחנה בטקס הפרידה מפלמור: "מעולם לא אמרתי את המילה הדחה"

ברקע הסערה סביב סיום תפקידה של מנכ"לית משרדו, שר המשפטים אמר כי "לפעמים יש פער עצום בין האירוע האמיתי לבין איך שהוא מסוקר על ידי התקשורת". פלמור: "לא כך תכננתי להיפרד"

זמן צפייה: 00:28

ברקע הסערת סביב סיום תפקידה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, אמר הבוקר (רביעי) שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) כי "מי שנמצא במוקד עין הציבור מכיר זאת, לפעמים יש פער עצום בין האירוע האמיתי לאיך שהוא מסוקר בתקשורת. המקרה הפך לדרמה גדולה כשבכותרות נמרחו מילים כמו 'הדחה' - שמעולם לא נאמרו על ידי ולא הועלו על דעתי". הדברים נאמרו בטקס הפרידה מפלמור, שבו נשאו דברים בין היתר היועמ"ש אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.

אוחנה פנה למנכ"לית היוצאת ואמר: "הרגע הזה הוא שלך, את מסיימת כהונה פורה ועשירה. ביססת את מעמדך המקצועי והאישי עד שמונית להיות מנכ"לית. ידייך היו מלאות בעשייה ברוכה ואני מקווה שברור שאת מסיימת את תפקידך בהערכה רבה. אני מודה לך על השנים הארוכות שבהן כיהנת ומאחל לך מכל ליבי שתמשיכי לתרום מכישורייך עוד שנים רבות. אני מודה לבני משפחתך על ההקרבה שהקריבו גם הם".

לכתבות נוספות בנושא: 

אושר מינויו של מועמד השר אוחנה למנכ"ל משרד המשפטים

אוחנה על הדחת פלמור: "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת"

אוחנה להרשקוביץ: ביני לפלמור אין את האמון הנדרש לקדם יוזמות

אמיר אוחנה ואמי פלמור
אמיר אוחנה ואמי פלמור

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190807-1119' autoplay='0' credit='' desc='אמיר אוחנה בטקס הפרידה מאמי פלמור' kid='1_f06lh0db' duration='102'']

פלמור אמרה בנאום הפרידה: "לא כך תכננתי להיפרד מהמשרד, חשבתי שאדבר רק אל עובדיי ומנהליי. אני מלאת הכרת תודה על הזכות שניתנה בידיי להשפיע לטובה במשך 23 שנים במשרד, מתוכם חמש שנים כמנכ"לית".

"אני רוצה להודות לראש הממשלה נתניהו שהפקיד בידיי את המשימה המורכבת של הובלת הצוות למיגור הגזענות נגד יוצאי אתיופיה. התהליך לא הושלם, התחלנו - אבל עוד לא הצלחנו. מחובתנו כחברה לא לוותר עד שנראה את השינויים. תודה ליועמ"ש מנדלבליט, מופקדת בידיך המשימה לשקם את האמון בין יוצאי אתיופיה למשטרה - אני סומכת עליך ומאמינה בך. אני רוצה להודות לאלו שנתנו לי הזדמנויות - ובהן שרות המשפטים לשעבר ציפי לבני ואיילת שקד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190807-1127' autoplay='0' credit='' desc='אמי פלמור בנאום פרידה ממשרד המשפטים ' kid='1_h1tnldnq' duration='91'']

כזכור, ביום שני אישר נציב שירות המדינה את מינויו של אופיר כהן, מקורבו של שר המשפטים אמיר אוחנה, לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. זאת, כשבועיים אחרי שהמנכ"לית אמי פלמור הודחה מתפקידה בתום כחמש וחצי שנים בתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון התייחסה למהלך ומסרה כי "מדובר בהחלטה תקדימית ומסוכנת מאוד של נציב שירות המדינה, שפותחת פתח לביצוע מהלכים מרחיקי לכת במשרדי ממשלה בתקופת ממשלת מעבר, באופן שמעולם לא קרה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מפתיע מאוד לגלות שהליך שעל פניו נעשה בניגוד לכל כללי המנהל התקין עובר בכזאת קלות. אנו תוהים אילו צעדים נקט השר אוחנה על מנת באמת למצוא מועמדים ראויים מתוך שירות המדינה כפי שההנחיות מחייבות אותו".

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים
אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים | צילום: עיריית ב"ש

כאמור, לפני כשבועיים וחצי הדיח אוחנה את פלמור, ואמר כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לה הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

בהמשך, התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות הדחתה: "כמעט כל שר שנכנס לתפקידו מחליף את מנכ"ל משרדו. כך היה, כך יהיה וכך גם צריך להיות - קוראים לזה משילות". לדבריו, "לא ארתע מהלחץ של השמאל והתקשורת ובטח שלא אתן יד לספקולציות הזויות שבינם לבין המציאות אין כל קשר — התהליך התחיל לפני מספר שבועות, ככה נראית משילות. אני מציע לכולם להתחיל להתרגל".

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: תקשורת שר המשפטים

אוחנה התייחס גם למקרי העבר כדי להצדיק את החלטתו: "כששר מהשמאל ממנה מנכ"לית תוך חודש מכניסתו לתפקיד, כמו יאיר לפיד – זה לגיטימי; כשציפי לבני מינתה חברת ילדות שלה למנכ"לית משרד העלייה והקליטה – זה בסדר. ככה זה כשאתה בימין. מה שמותר לשמאל – לך אסור. ככה החלטה בסיסית הופכת מכשיר לניגוח והשתלחות".

מוקדם יותר, שלח אוחנה מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בנוגע להדחתה של פלמור, ובו כתב כי "המשך תפקוד תקין של המשרד וקידום היוזמות החשובות שבכוונתי לקדם בתקופה זו מחייבים מינוי מנכ"ל חדש, אשר תשרור בינינו מערכת יחסים מצוינת ורמת אמון מלאה - שלא קיימת בעת הנוכחית".

עוד הוסיף שר המשפטים: "בשבועות האחרונים, נפגשתי עם פלמור מספר פעמים, וסיכמנו בינינו כי תסיים את תפקידה. בפגישות שקיימנו היא הביעה נכונות והסכמה לסיים את התפקיד. לא הצלחתי לאתר מבין עובדי המשרד עובד מדינה בכיר שישמש כממלא מקום המנכ"ל ואשר שוררת בינינו רמת האמון הנדרשת לתקופה הקרובה".