בתמיכת בנט: החוק נגד הנפת דגלי פלסטין אושר בטרומית

הצעת החוק של ח"כ אלי כהן מהליכוד אושרה בקריאה טרומית. לפי ההצעה, תיאסר הנפת דגלי הרשות הפלסטינית בגופים שמתוקצבים על-ידי המדינה. 63 הצביעו בעד, 16 התנגדו. חברי הכנסת של כחול לבן, העבודה ויש עתיד יצאו מהמליאה

זמן צפייה: 03:43

מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק האוסרת הנפת דגלי פלסטין באוניברסיטאות. 63 הצביעו בעד, 16 התנגדו. מדובר בהצעת חוק של ח"כ אלי כהן מהליכוד, האוסרת על הנפת הדגלים בגופים שמתוקצבים על-ידי המדינה. כחול לבן, העבודה ויש עתיד יצאו מהמליאה. מרצ התנגדו. ימינה ותקווה חדשה תמכו.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר לאחר ההצבעה: "העברנו כעת בכנסת את 'חוק הדגל' של הליכוד וח"כ אלי כהן — איסור הנפת דגל אש"ף במוסדות שממומנים על-ידי המדינה. לישראל יש רק דגל אחד. אנחנו מחזירים את ישראל לימין".

הצעת החוק אושרה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, לאחר העצרות וההפגנות לציון יום הנכבה באוניבסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון שבנגב. זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ניהל את הישיבה ודחף לאישור. השרים תמר זנדברג ונחמן שי התנגדו.

העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל
העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל

נשיא אוניברסיטת בן גוריון אמר במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת: "הקמפוסים לא מנותקים מהחברה הישראלית, הם משקפים את מה שקורה בחברה הישראלית. בראש מעייני החזרת תחושת הביטחון. במישור המעשי, אין גילויי אלימות או גזענות בקמפוס. השנה הונחו בפנינו בקשות של שני תאי סטודנטים משמאל ומימין לקיים הפגנות".

רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת
רה''מ נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

"כלקח משנה שעברה, הוסיף, "ועל מנת למנוע אלימות וחלילה נפגעים, יצרנו דיאלוג והסכמות עם שני התאים, ואכן ההפגנות הסתיימו כחלוף שעה ללא כל גילויי אלימות.בבקשות שנדונו אצלנו לא נכללו הנפת דגלי פלסטין. מכשאלה הונפו, הבננו שהדבר הינו על פי חוק ולא ניתן לפעול להסרתם. פעלנו על פי חוק ועל פי חוות דעת של משרד המשפטים. אם אתם חושבים שצריך לשנות את החוק המכיר בדגל פלסטין - אנא עשו זאת".

"זה לא בידנו למרות שזה צרם לי ולרבים אחרים", הודה "האוניברסיטה מגלה ותגלה אפס סבלנות להסתה נגד מדינת ישראל, לתמיכה בטרור ולהמרדה. לכל אלו לא היה זכר בהפגנה. אנחנו פועלים בתנאים לא פשוטים, הן גאוגרפית והן דמוגרפית, להנגיש השכלה, לפתח תעשיה, ולהוות מודל לחיים משותפים. אנחנו זקוקים לחיזוק ולסיוע שלכם ולא ההיפך".

ביום רביעי שעבר שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע כי הוא הורה לבחון את התנהלות אוניברסיטת בן גוריון ולשקול להפעיל את סמכותו להפחית מתקציב המוסד האקדמי בעקבות ציון יום הנכבה באוניברסיטה מוקדם יותר השבוע, שם הונפו דגלי פלסטין ושרו שירים נגד ישראל.

"לא נשלים עם אירועים כמו שראינו באוניברסיטת בן גוריון", כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו, "בהפגנה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון נעשו ונאמרו דברים ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".