פרסום ראשון: סמוטריץ' סירב לשבת עם הרמטכ"ל בדיון אצל נתניהו

לחדשות 13 נודע כי שר האוצר לא מעוניין לקחת חלק בדיון בראשות נתניהו בעניין העברת הסמכויות ביהודה ושומרון, אם הרמטכ"ל הלוי ישתתף בו. סמוטריץ' מסר בתגובה: "מקפיד מאוד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט"

זמן צפייה: 01:56

שר האוצר סמוטריץ' מסרב לקחת חלק בדיון בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין סמכויות יהודה ושומרון - אם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ישתתף בו, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

הדיון מתקיים הערב בלשכת ראש הממשלה בכנסת, שאליה נכנסו שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הלוי, שכונס כדי להכריע על העברת הסמכויות לשר סמוטריץ' - כפי שדרש וקיבל בהסכמים הקואליציוניים. לפי סמוטריץ' הוא לא מוכן שהרמטכ"ל ישמיע את עמדת הצבא בנושא הזה.

מאחר שהרמטכ"ל כבר היה בדרכו לכנסת - הוחלט לקיים את הדיון עם הלוי ללא סמוטריץ'.נ בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אומר כי "סמוטריץ' מקשה על גיבוש תקציב הביטחון בגלל עיכוב העברת הסמכויות לידיו ועלול לפגוע במוכנות של צה"ל לאתגר הגרעין האיראני".

סמוטריץ' מסר בתגובה: "השר סמוטריץ' מקפיד מאוד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט. השר סמוטריץ' והרמטכ"ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ״ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך. מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע".

מטעם ראש האופוזציה יאיר לפיד נמסר כי "שר האוצר ושר הביטחון החליפי לא מוכן להגיע לפגישה ביטחונית אצל ראש הממשלה בגלל שהרמטכ"ל נוכח בחדר. תקראו את זה שוב. תבינו כמה מדינת ישראל שבויה היום על-ידי קיצוניים פנאטים שלא סופרים את ראש הממשלה ממטר והביטחון הלאומי שלנו מופקר".