האמת מאחורי המודעה שהרגיזה את מיכאלי

פרסום ראשון: מי שעומד מאחורי פרסום השלט שקרא בחודש אוגוסט למפלגות מרצ והעבודה להתאחד, הוא לא יאיר לפיד, כפי שהאשימה אותו מיכאלי - אלא אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית, תנועה המקורבת לאהוד ברק

זמן צפייה: 01:22

פרסום ראשון: לאחר התערבות של מבקר המדינה וחקירה בעניין, הערב (חמישי) פורסם במהדורה כי מי שעומד מאחורי פרסום השלט שקרא למפלגות מרצ והעבודה להתאחד לפני סגירת הרשימות, הוא אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית, תנועה המקורבת לאהוד ברק.

התנועה מימנה את המודעה שפורסמה באנונימיות. כזכור, בחודש אוגוסט פורסם שלט חוצות שקרא לאיחוד המפלגות מרצ והעבודה. בעקבות כך, יו"ר העבודה מרב מיכאלי שלחה איום משפטי ובו קראה לגורמים פוליטיים להזדהות ולקחת אחריות על פרסום ומימון השלט, מתוך מחשבה שהגורם שעומד מאחורי הפרסום הוא יאיר לפיד ומפלגתו יש עתיד.

גלאון, לפיד ומיכאלי
גלאון, לפיד ומיכאלי | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ, אבשלום ששוני, פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כאמור, לאחר חקירת מבקר המדינה, הערב התגלה כי אהוד ברק באמצעות אושי אלמליח הוא שקרא לאיחוד המפלגות. כשבוע לאחר מכן הציע לפיד לזהבה גלאון ולמיכאלי לשריין במפלגת "יש עתיד" נציג מכל אחת מהמפלגות, בתקווה לאחד בין המפלגות. הצעה זו נוספה להבטחה כי חלוקת התפקידים בממשלתו, אם יקים כזו לאחר הבחירות, תהיה לפי מפתח של 10 מנדטים למפלגה המאוחדת - גם אם תקבל פחות מכך.

יו"ר העבודה כזכור סירבה ונימקה שאין בכך טעם, כי התנגדותה היא עקרונית על בסיס הנתונים והמספרים. היום בהצהרה תקשורתית שנשאה מיכאלי לאחר ההפסד הגדול של מפלגתה, המשיכה והאשימה את יו"ר יש עתיד: "היה פה קרב והקרב נוהל לא טוב. ומי שהיה אחראי לנהל את הקרב הזה ניהל אותו לא טוב. בעוד שנתניהו כיתת רגליו לרב של טאו, מנהיגה של "נועם" ההומופובית, כדי לא לאבד אף קול, לפיד לא הצליח להביא הסכם עודפים לליברמן או למפלגות הערביות. אני אומרת לכם ולכן באחריות גמורה, לא הייתה שום סיבה שמפלגת העבודה או מרצ לא יעברו ויצליחו, ראינו את זה בסקרים אחרי שהוגשו הרשימות ונגמר קמפיין האיחוד. ראינו את זה בכל הסקרים מאז".