האוצר לגולדקנופף: כספים יועברו בין סעיפים - בחברה החרדית בלבד

במטרה לפתור את המחלוקות מול ראש סיעת יהדות התורה, גולדקנוף יוכל להעביר כספים בין סעיפי התקציב השונים, אך רק באלה המיועדים לחברה החרדית, כך שכסף שמיועד לחברה הכללית לא ייגרע פעם נוספת. "כסף טוב לא יבוטל לטובת כסף רע", כך על-פי פקידי האוצר

זמן צפייה: 04:37

המרוץ נגד הזמן לאישור תקציב המדינה בכנסת ממשיך גם היום (ראשון), כשנראה שהצעה חדשה של משרד האוצר יכול להיות הפתרון למחלוקות מול שר הבינוי והשיכון וראש סיעת יהדות התורה, יצחק גולדקנופף. על-פי ההצעה, גולדקנוף יוכל להעביר כספים בין סעיפים שונים בתקציב - אבל רק בתוך המגזר החרדי. נזכיר כי גולדקנוף דרש לקבל תוספת של כחצי מיליארד ש"ח לעולם התורה, ובאוצר מתנגדים.

מטרת האוצר היא שהבטחה אחת שמיועדת לחברה החרדית תוחלף הבטחה אחרת שמיועדת למפלגות עצמן. במצב שכזה, לא יהיה מצב שבו כספים שמיועדים לציבור הכללי ייגרעו מכולם לטובת הבטחות שניתנו לח"כים החרדים. באוצר מנסחים את הדברים כך: "כסף טוב לא יבוטל לטובת עוד כסף רע".

יצחק גולדקנופף
שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אגף התקציבים מוביל את הדיונים בנושא כולו, אך מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, המקורב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', מעורב בשיחות במהלך השעות האחרונות, בעיקר בניסיון להגיע עם גולדקנופף לאותה נוסחה מוסכמת שכאמור מדבר על הסטות פנימיות בתוך החברה החרדית עצמה. אם המודל יצליח, הוא יוכל להוות פתרון גם למחלוקת מול משרד הנגב והגליל של עצמה יהודית. כסף יוכל לעבור בין סעיפים שונים שהובטחו לאותה המפלגה.

מחר תתכנס סיעת אגודת ישראל כדי לדון ברעיון של משרד האוצר ובסעיפים והצעות נוספות, וההערכה במשרד האוצר היא שביום רביעי יהיה תקציב למדינת ישראל, למרות שהוא יפתח באופן חריג אחרי שכבר אושר בוועדת הכספים.

כעת, עד לאישור התקציב, ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לנהל של חזיתות מרכזיות. הראשונה היא מול החרדים וגולדקנוף, בשנייה חבר הכנסת אבי מעוז שדורש לקבל לידיו את היחידה לזהות יהודית, וכמובן, בחזית השלישית, האיומים שנשמעים מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר: "צריך לזכור את האחים שלנו בנגב ובגליל. בתקציב הקרוב חייבים להשקיע בנגב ובגליל".