גלאון: "אנחנו באמ-אמא של הגעוואלד", מיכאלי: "לא צועקת הצילו"

יו"ר העבודה הבהירה כי אינה מתחרטת על סירובה להתאחד עם מפלגת העבודה והדפה את הביקורת על ארגון העצרת לזכר רבין. "זה אירוע פוליטי, אבל לא מפלגתי". יו"ר מרצ הזהירה מפני התדרדרות מפלגתה מתחת לאחוז החסימה והאשימה את לפיד: "ראינו נטישה בגלל דבריו"

זמן צפייה: 06:35

מפלגות העבודה ומרצ נמצאות בכיוונים שונים לפחות לפי סקר חדשות 13 האחרון שפורסם אמש. העבודה עלתה ל-6 מנדטים, אבל בחלק מהסקרים האחרונים הייתה קרובה לאחוז החסימה. מרצ מצידה רוב הזמן מתנדנדת בין 4 ל-5 מנדטים.

יו"ר העבודה מצידה לא מתחרטת על כך שלא התאחדה עם מרצ ובריאיון הערב (שבת) באולפן "המטה המרכזי" היא אומרת: "צריך גם ממשלה בראשות לפיד וגם מפלגה עם ערכים כמו מפלגת העבודה. אני לא מצטערת שחברתי למרצ ואני לא צועקת הצילו".

מיכאלי התייחסה גם לביקורת על הרכב רשימתה לכנסת ה-25. "הרשימה היא כמעט אותה רשימה כמו בכנסת הקודמת. לשיטתי, גם אדם כמו עמר בר לב עשה עבודה מצוינת".

איך הציבור במפלגת העבודה לא תגמל אותו במקום גבוה יותר בפריימריז?

"הצביעו בעדו, לצערי לא במקום שהוא היה בו קודם, אבל הוא ימשיך להיות במקום מרכזי".

ביקורת רבה הושמעה כלפי מיכאלי על העצרת שתתקיים הערב בכיכר ציון בירושלים לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. הביקורת הופנתה בעיקר כלפי האירוע שהפך לאירוע פוליטי-מפלגתי של מפלגת העבודה. גם משפחת רבין עצמה הודיעה כי לא תשתתף באירוע בשל היותו פוליטי ואישים כמו יאיר לפיד ובני גנץ שהוזמנו לנאום, לא יגיעו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-hamate-hamerkazi-clips-part-2910221912' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי' poster='' kid='1_hyaldwb4' duration='']

"זה אירוע פוליטי, לא מפלגתי. האירוע אינו של מפלגת העבודה. אנחנו מרימים את העצרת, אבל זה לא אירוע שלנו", הסבירה מיכאלי. "אני ביחסים טובים עם משפחת רבין, אבל אני רואה לעצמי מחויבות כמו בשנה שעברה. אין עצרת אחרת. זו העצרת לזכרו של רבין, היא לא מפלגתית. הזמנתי את אנשי הגוש. אני לא מנסה להסתיר שאני אומרת במילים מפורשות שההסתה שהובילה לרצח רבין שהובלה על ידי נתניהו ובן גביר, עם הסמל של המכונית. זה מה שאנחנו מתמודדים איתו עכשיו. אותה הסתה מאיימת להשתלט על הממשלה".

גם יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיעה להתראיין שלושה ימים לבחירות הבחירות ומבחינתה, סכנת אחוז החסימה קרובה מתמיד. "היינו 5-6 מנדטים, ועכשיו לפי הסקרים אנחנו על סף הארבעה, ואני חוששת שאנחנו נימחק, אנשים ירצו ללכת למפלגה הגדולה", אמרה גלאון.

בניגוד למיכאלי, גלאון דווקא מודה: "אנחנו בקמפיין 'אמ-אמא של הגעוואלד'. אני חושבת שמה שהשתבש קרה בימים האחרונים מהיום שראש הממשלה לפיד אמר שצריך לחזק את המפלגה הגדולה – אנחנו ראינו נטישה".

על סירובה של מיכאלי להתאחד אמרה גלאון באולפן: "אני לא כועסת עליה. אני גיליתי אחריות ואמרתי שאני מוכנה להתאחד ושאני מוכנה להיות מספר 2 של מרב. מרב לקחה הימור, ואני חושבת שעכשיו אסור להמר. כל מה שאני עושה עכשיו זה לקרוא לציבור שלנו שיצביע לנו ושלא ייקח את ההימור הזה".

גלאון פסלה את האפשרות שגנץ יוכל להקים ממשלה. "הוא אמר בעצמו באופן ברור שלא יילך עם הליכוד. אני רוצה שלפיד יהיה ראש הממשלה, אבל בשביל זה אנחנו צריכים לעבור".

על הביקורת כלפי מפלגת העבודה בנוגע לארגון העצרת לזכר רבין אמרה: "מהרגע שמפלגת העבודה יזמה את העצרת אז ברור שהיא פוליטית. חייבים לזכור שזה נכון שרבין נרצח בגלל דרכו הפוליטית. היה כאן ציבור שלא קיבל את זה. אנמי חושב שעצרת כזאת לא צריכה להיות של מפלגה אלא קונסטלציה של גופים וארגונים".

גלאון נשאלה גם על ידי קבוצת המתלבטים של חדשות 13 בנוגע לעיסוק בסוגיה הפלסטינית על פני סוגיות חברתיות כמו יוקר המחיה. "הכול קשור, אנחנו מקדמים שוויון. האג'נדה שלנו היא שוויון. שוויון אזרחי ולאומי, והכל קשור. יוקר המחיה חל על יהודים ועל ערבים כמו גם בעיות הדיור. אם אנחנו רוצים שיהיה כאן שקט ולא רק שוויון לאזרחי ישראל, אנחנו יודעים שצריך להפסיק את השליטה על מיליוני בני אדם וצריך ללכת להסדר מדיני".