לוי-אבקסיס: "עת לאחדות - שום תירוץ לא יצדיק עמידה מהצד"

יו"ר גשר קוראת לממשלת חירום לאומית, בצל התפשטות הקורונה. זאת, יומיים לפני שתמליץ על מועמד בפני הנשיא. "סכנת הנגיף לא מבחינה בין אנשים - המערכה להגנה על חיינו מחייבת גיוס כל הכוחות"

זמן צפייה: 05:35

הפלונטר הפוליטי: יו"ר גשר חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס קראה הבוקר (שישי) לממשלת אחדות שתתפקד כממשלת חירום לאומית, ברקע התפשטות נגיף הקורונה. זאת, יומיים לפני שתגיע לבית הנשיא ותמליץ בפני ריבלין על מועמדה לראשות הממשלה.

"זוהי עת לאחדות לאומית", כתבה לוי-אבקסיס. "סכנת הנגיף המאיים על חיינו ועל התנהלות המדינה אינה מבחינה בין אנשים, עמדות, מעמדות ואפילו לא גבולות. המערכה להגנה על חיי אזרחינו מחייבת גיוס כל הכוחות והמוחות. שום תירוץ לא יצדיק עמידה מן הצד בשעת חירום זו. ההתייצבות של כולנו יחד למען ניהול והתמודדות עם המשבר הזה היא החובה שלנו".

"יש רגעים בחייה של אומה שבהם מתגלה גדולותם של מנהיגים מכל גווני כוחותיה הפוליטיים והאישיים - זאת העת לכך". "עלינו לעשות הכול כדי להגן כחומה בצורה לבלימת הנגע האיום המאיים על התנהלותה השוטפת של ישראל, על הכלכלה, על החינוך ובטח ובטח שעל הבריאות, על עמנו ועל מדינתנו".

לעוד כתבות בנושא:

בכירים בעבודה: לוי-אבקסיס לא מתכוונת להמליץ לנשיא על גנץ

בשל איומים על חייה: שוטרים הוצבו בכניסה ליישוב של לוי-אבקסיס

פרץ שוחח עם לוי-אבקסיס: פועל להבטיח את המלצתה על גנץ

אורלי לוי-אבקסיס
אורלי לוי-אבקסיס | צילום: רפי קוץ

הלילה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ שוחחו, לאחר קריאתו של הראשון אמש להקמת ממשלת אחדות לאומית לטיפול בהתפשטות נגיף הקורונה.

ממפלגת הליכוד נמסר כי "בשיחה אמר ראש הממשלה לגנץ כי לאור התפשטות מגפת הקורונה בעולם ובארץ, זה הזמן להחלטות של מנהיגים. לכן, נתניהו חזר והזמין את גנץ לפגישה מיידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית". עוד נמסר כי "ראש הממשלה הבהיר בשיחה כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה – לא בשגרה ולא בחירום" וכי "נתניהו ממתין לתשובתו החיובית של גנץ".

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימנין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

מנגד, מכחול לבן נמסר כי "גנץ הציע לנתניהו לקיים עוד הלילה פגישה בין צוותי המשא ומתן של המפלגות, בכדי לבחון הקמת ממשלת חירום לאומית רחבה, בכדי להיאבק בהתפשטות הנגיף". עוד נמסר כי "גנץ הודיע לנתניהו, כי בכל מקרה, בכוונתו לסייע בכל פעולה הקשורה בטובת הציבור בנושא זה" וכי "נתניהו טרם השיב לגנץ, נכון לשעה זו".

אתמול, כזכור, בכירים במפלגת העבודה אמרו כי לוי-אבקסיס אינה מתכוונת להמליץ על גנץ בפני הנשיא ריבלין ביום ראשון. בלעדיה, יצטרך יו"ר כחול לבן גם את המלצת סיעת בל"ד מהרשימה המשותפת.

מחצית מחברי הנהלת מפלגת העבודה ביקשה אתמול בישיבת ההנהלה מיו"ר העבודה עמיר פרץ לנהל גם מו"מ מול הליכוד ולא לשלול את האפשרות הזו. אולם, פרץ הבהיר כי הוא נחוש ללכת לממשלה בראשות גנץ. לאחר דין ודברים הוחלט שלא לקיים הצבעה על הנושא, ושאם אופציית ממשלת גנץ לא תתממש יתקיים דיון חדש בהנהלה על האפשרות של משא ומתן עם הליכוד.