אורבך: "שוויון לנשים בצה"ל יפגע במתגייסים מהציונות הדתית"

לקראת הכרעת בג"צ בנושא גיוס נשים ליחידות קרביות, יו"ר סיעת ימינה אמר כי "הבחירה להעדיף שוויון אחד על משנהו הוא פסול בעיני", וטען כי אם צה"ל יחוייב לשלב נשים ביחידות קרביות הוא יוותר על חיילים איכותיים. "אקדם חקיקה לשינוי הפסיקה כך שהשוויון באמת יתקיים בצה"ל"

Kloyhe

לקראת הכרעת בג"צ בנושא גיוס נשים ליחידות קרביות, יו"ר סיעת ימינה ניר אורבך מסר הבוקר (שלישי) הודעה לתקשורת וטען כי קידום שוויון לנשים בצה"ל ייפגע במתגייסים מהציונות הדתית. "הבחירה להעדיף שוויון אחד על משנהו הוא פסול בעיני", אמר אורבך, "לקדם שיוויון ומתוך כך להפלות אחרים, שעשו כברת דרך בהשתלבות היא בלתי מובנית ואני מתנגד לה בכל תוקף".

"תנועת הציונות הדתית עוברת במשך שנים תהליכים מדהימים של השתלבות בחברה הישראלית הכללית", אמר אורבך בפתח דבריו, "היא מצאה ועדיין מוצאת את הדרך לשלב את התורה והעבודה בחייה. את ההלכה וחיי היומיום. היא משתדלת שלא להפריע לאורחות החיים של מגזרים אחרים בחברה הישראלית ומכבדת כל אדם ואמונתו".

"כיום, בצבא, למתגייסים מתנועת הציונות הדתית יש משמעות רבה, הם חלק מהכוח האדיר והעוצמה שיש לצבא", הוסיף אורבך, "אם בג"צ יפסוק ויחייב את צה"ל לשלב נשים ביחידות קרביות, הוא יוותר על חבר'ה טובים ואיכותיים, שרוצים להתגייס ולתרום לחברה דרך הצבא, על מנת לקדם ערך יפה וחשוב".

"אבל עם ערכים בלבד לא מנצחים מלחמה", סיכם אורבך, "באם בג"צ יפסוק בעד שילוב נשים בצורה גורפת תוך רמיסת ערך השויון, אקדם חקיקה לשינוי הפסיקה כך שהשוויון באמת יתקיים בצבא ההגנה לישראל".

יחידה 669, ארכיון
יחידת 669 (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

כזכור, בתום עבודת מטה מעמיקה שנערכה בחיל האוויר, אימץ הרמטכ"ל אביב כוכבי את המלצת מפקד חיל האוויר תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים שנערכו בעקבות עבודת צוות מקצועי רב-זרועי לבחינת שירות נשים בתפקידי לחימה נוספים. החלטות נוספות בעקבות עבודת הצוות יסוכמו בשבועות הקרובים ויוצגו לרמטכ"ל ולשר הביטחון.