האתגר הבא של הממשלה: מאחז חדש לזכר הרב דרוקמן הוקם בשומרון

המאחז "אור חיים" הוקם לזכרו של זקן רבני הציונות הדתית לקראת מלאות 30 יום לפטירתו, ועל גרעין ההתיישבות שלו נמנות חמש משפחות ומספר בני נוער, ביניהם נכדו של הרב שהיה מיוזמי מבצע העליה לקרקע. שעות בודדות לאחר מכן הגיעו כוחות משטרה גדולים למקום, לקראת פינוי התושבים

המאחז אור חיים בשומרון שהוקם לזכר הרב חיים דרוקמן

האתגר הבא של ממשלת הימין: גרעין משפחות ובני נוער עלה הלילה (שישי) לנקודת התיישבות חדשה בשומרון, והקים מאחז חדש בסמוך ליישוב מגדלים לזכרו של הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, שהלך לעולמו בחודש שעבר בגיל 90. שעות בודדות לאחר מכן הגיעו כוחות משטרה גדולים למקום, לקראת פינוי התושבים.

המאחז "אור חיים" הוקם לזכרו של הרב דרוקמן לקראת מלאות 30 יום לפטירתו, ועל גרעין ההתיישבות שלו נמנות חמש משפחות וגרעין של מספר בחורים, ביניהם נווה שינדלר - נכדו של הרב דרוקמן שהיה מיוזמי מבצע העליה לקרקע.

נכדו של הרב דרוקמן סיפר: "מיד אחרי פטירתו של סבא זצ"ל גמלה בליבנו להקים ישוב חדש בשומרון לעילוי נשמתו, מתוך הכרה והבנה שההנצחה הכי טובה של סבא היא הקמת ישוב חדש. סבא נלחם לאורך כל חייו על כל פיסת אדמה בארץ ישראל ותמיד היה לצד הנאבקים על הארץ".

"גיבשנו גרעין ראשוני של 5 משפחות שאיתם עלינו הלילה לנקודה החדשה ובעזרת ה' בהמשך יצטרפו משפחות נוספות שכבר פנו אלינו", הוסיף שינדלר, "אנו קוראים לכל עם ישראל לבוא לחזק, ולהצטרף לפעילות. המערכה על יהודה ושומרון לא נעצרת לרגע, ואנו צריכים אתכם איתנו כדי לנצח".

המאחז אור חיים בשומרון שהוקם לזכר הרב חיים דרוקמן
המאחז אור חיים בשומרון שהוקם לזכר הרב חיים דרוקמן

ידעיה שטיין, ממשפחות הגרעין המייסד, הוסיף: "עלינו לכאן להקים ישוב יהודי חדש כמענה להשתלטות השיטתית באזור שמובילה הרשות הפלסטינית, שגורמת בין השאר לחנק על צירי התנועה המרכזיים והישובים היהודים. השארנו את הבית המאובזר והחמים מאחור ועלינו לכאן כדי להיאחז בקרקע ולשמור עליה. אנו סמוכים ובטוחים שממשלת הימין הנוכחית תראה בעין יפה את נקודת ההתיישבות האסטרטגית, ובשונה מקודמתה תסייע ותתמוך בגבעה ולא חלילה תבצע מחטף של הרס ופינוי".

כוחות משטרה מגיעים למאחז אור חיים
כוחות משטרה מגיעים למאחז אור חיים

כוחות משטרה מגיעים למאחז אור חיים
כוחות משטרה מגיעים למאחז אור חיים

שעות לאחר הקמת המאחז, כאמור, הגיעו למקום כוחות גדולים של יס"מ ומג"ב, מלווים בפקחי מנהל אזרחי, לקראת פינוי התושבים. הכוחות הציגו לתושבים צו שטח צבאי סגור שהוצא על המקום, והודיעו להם כי בקרוב יחל ההרס.

בעקבות הגעת הכוחות מסר שינדלר: "אנו קוראים מכאן לחברי ממשלת הימין: עצרו את המחטף! אל תמשיכו את מדיניות ההרס של גנץ וממשלת השמאל שנלחמה בהתיישבות. הגבעה הזאת היא בעלת חשיבות אסטרטגית ממדרגה ראשונה, ושומרת על השליטה היהודית בכביש חוצה שומרון. פינוי והרס של הגבעה יהווה כניעה מוחלטת לרשות הפלסטינית שפועלת להשתלט על השטחים באזור".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לעצור את פינוי המאחז ויבקש לקיים דיון בממשלה על התנהלות המנהל האזרחי, ומלשכתו נמסר כי הוא הדגיש כי "כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה. לא יתכן שכאשר ערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז".