סמוטריץ' על חוק האפליה: "יאפשר לכולם לחיות לפי אמונתם"

בישיבת סיעת הציונות הדתית אמר שר האוצר: "לא נפגע ולא נכריח אף אחד לפעול בניגוד לאמונתו. החוק הזה יאפשר לכולם - גם לדתיים - לחיות לפי אמונתם". הוא הוסיף: "הממשלה הזו תקדם הרבה יותר את החירויות של אזרחי ישראל כולם"

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום (שני) בישיבת סיעת הציונות הדתית, כי "הממשלה הזאת תקדם הרבה יותר את החירויות של אזרחי ישראל כולם, לא נפגע באף אחד. לא נכריח אף אחד לפעול בניגוד לאמונתו. זה בדיוק מה שהחוק הזה עושה. הוא לא פוגע באף אחד. הוא יאפשר לכולם ללא יוצא מן הכלל - גם לאנשים דתיים - לחיות על-פי אמונתם".

על התקציב אמר סמוטריץ': "נביא תקציב דו-שנתי טוב ואחראי, מוטה צמיחה ותשתיות וגם בשורות כדי להקל על הציבור את יוקר המחיה".

מוקדם יותר תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד את הממשלה הקודמת, ואמר: "נכנסתי לתפקיד וגיליתי שורה של מחדלים וחידלון בשורה שלמה של תחומים". לדבריו, המחדל הראשון הוא ההפקרות בטיפול ביוקר המחיה. לא עשו כלום, שום דבר, ואיפשרו למצב הזה להידרדר. לא נקטו פעולות שיכלו לנקוט בהם בזמן. הדבר הזה מובא לפתחנו וזה לא פותר אותנו מלפעול, אנחנו פועלים בכל העוצמה".

נתניהו הוסיף: "יש הרבה עבודה על כל מחוללי האינפלציה ואנחנו מתכוונים לטפל בהם. אני נפגש עם שר האוצר הערב ונעשה זאת במשותף, מאמץ לאומי עליון מול חידלון גדול מאוד שירשנו. תמיד יותר קשה להיכנס אחרי שחפרו לך בור גדול אבל אין לנו ברירה אלא לפעול בצורה תקיפה, מושכלת ואפקטיבית. זה הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות".

טקס חילופי שרי האוצר, סמוטריץ' וליברמן לוחצים ידיים
טקס חילופי שרי האוצר, סמוטריץ' וליברמן לוחצים ידיים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש במעמד חילופי השרים במשרד האוצר אמר סמוטריץ': "אנחנו במשבר כלכלי עולמי עם אינפלציה שעלולה להפוך לדביקה", והוסיף, "העלאת הריבית עלולה להכניס אותנו להאטה, לא נעשה רק דברים פופולריים אבל לאורך זמן נזכה בהערכה של השווקים והמשקיעים". כמו כן, התייחס שר האוצר לזה היוצא ואמר: "ליברמן היה שר אוצר טוב שבמאקרו כלכלה נכנס באומץ לסוגיות שונות שקודמיו לא תמיד העזו, אני אבנה את הקומה הבאה מעליו".