משבר באופוזיציה? ח"כים דורשים לשבור את החרם על ועדות הכנסת

ברקע הצבעות הקואליציה בוועדות הכנסת וברקע הצעתו של שר המשפטים סער לקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה - גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות מערערים את גישתו של יו"ר האופוזיציה

זמן צפייה: 00:58

התרופפות באופוזיצה: לאחר שמספר חברי כנסת מהאופוזיציה, בהם גם ממפלגת הליכוד, החליטו להיעלם מהמליאה מוקדם יותר השבוע נוכח המבוכה להצביע נגד חוק הקנאביס הרפואי - גורמים בליכוד ובמפלגות החרדיות העבירו ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסר לפיו הם דורשים לשבור את החרם על ועדות הכנסת אותו מוביל ראש הממשלה לשעבר.

כמו כן, לדרישה זו הצטרפו כאמור גם חברי כנסת ממפלגת יהדות התורה שנאלצו להצביע נגד החוק שתמכו בו בעבר. בהמשך לכך, חברי האופוזיציה זועמים כעל כך שבזמן שבוועדות הכנסת מתנהלים דיונים מכריעים - הם לא שותפים להם וגם חסרי זכות הצבעה בהם.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

הזעם של חברי האופוזיציה מגיע במיוחד ברקע העברת התקציב שאליו הם מתנגדים וגם ברקע הצעת החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער לפיו נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה.

כזכור, בין הנעדרים בהצבעה על חוק הקנאביס מוקדם יותר השבוע היה גם ראש האופוזיציה נתניהו, שדאג להיות מקוזז בהצבעה עם שר הביטחון בני גנץ. בליכוד היו מי שזעמו שבלי דוגמא אישית ונוכחות במליאה, האופוזיציה הלוחמת מתפוררת.