באופוזיציה זועמים על הנחת הצעת החוק: "ככה לא מנהלים הידברות"

לאחר שהצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים הועברה מוועדת החוקה למליאה, באופוזיציה דרשו למשוך אותה מייד. ליברמן דרש למשוך את צוותי המו"מ תקף: "כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב". חה"כ לזימי קראה לרוטמן: "תמשוך את הצעות החוק"

זמן צפייה: 02:49

באופוזיציה זעמו הבוקר (שלישי), לאחר שהצעת החוק לשינוי הוועדה למינוי שופטים הונחה על שולחן הכנסת ועברה למליאה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף: "כמו שהזהרתי נתניהו שיקר שוב. ככה לא מנהלים הידברות". חה"כ נעמה לזימי מהעבודה קראה למשוך את ההצעה בחזרה לוועדה.

הצעת החוק נידונה אתמול בוועדת חוק, חוקה ומשפט בכנסת והוכנה שם לקראת הקריאה השנייה והשלישית - כך שהיא יכולה לעלות למליאה ולעבור בתהליך מהיר אם הקואליציה תקדם אותה. זאת, על אף התחייבות ראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את החקיקה באופן מיידי.

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
ח''כ אביגדור ליברמן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדוברות הכנסת מיהרו להבהיר כי מדובר בהליך רגיל, לפיו הצעות חוק שאושרו בוועדה עוברות מייד למזכירות הכנסת ומונחות על שולחן הכנסת. עם זאת, המהלך נתפס באופוזיציה כהפרה של ההצהרה שנעשתה רק אתמול.

חברת הכנסת לזימי קראה ליו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן למשוך את הצעתו וכתבה: "תפעיל את סעיף 89 ותמשוך את הצעות החוק חזרה אליך לוועדה. תרחיק ולו במעט את האקדח מרקת הדמוקרטיה של ישראל".

.
חברת הכנסת נעמה לזימי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ליברמן צייץ כי "במקום ללכת להידברות אמיתית אצל נשיא המדינה ולאחות את הקרע בעם ישראל, הקואליציה יורקת לציבור בפרצוף. אקדח לרקה במלוא מובן המילה. אי אפשר לנהל משא ומתן כשנתניהו ושותפיו ממשיכים בהליך החקיקה. אני קורא למפלגות האופוזיציה למשוך את הצוותים שנשלחו לבית הנשיא, עד להורדת חוק יסוד השפיטה ובתי המשפט משולחן הכנסת".

גם חבר הכנסת רון כץ מיש עתיד תקף את המהלך וכתב: "דורש מנתניהו למשוך את חוק ההפיכה המשפטית ולהחזירו לוועדה כך שיהיה ניתן לעשות בו שינוי. אחרת מדובר בעוד שקר של נתניהו".