99 תמכו: אושרה ההצהרה נגד הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית

הכנסת אישרה את הצהרת נתניהו, שבה הביע התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית - ברוב של 99 מול 9. נתניהו: "הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית". לפיד: "המצאת ספין כדי שלא ידברו על זה שאתה הראש ושאתה אשם, ועל חוק הגיוס המכונה בצדק חוק ההשתמטות ועל חוק התקציב"

מליאת הכנסת (ארכיון)
מליאת הכנסת (ארכיון) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 99 תומכים מול 9 מתנגדים את הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו שאושרה בממשלה ביום ראשון, שבה הביע התנגדות להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. "ישראל דוחה על הסף תכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר קבע עם הפלסטינים. הסדר, ככל שיושג, יהיה אך ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל תוסיף להתנגד להכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. הכרה כזו בעקבות הטבח של ה-7 באוקטובר תעניק פרס עצום לטרור שלא היה כדוגמתו ותמנע כל הסדר עתידי לשלום", נמסר אחרי ההצבעה.

נתניהו הוסיף באנגלית כי "שלום יושג רק אחרי שנשיג ניצחון מוחלט על חמאס, ורק במשא ומתן ישיר בין הצדדים בלי תנאים מוקדמים". יש לציין כי מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד, שאינה מחייבת באופן פרקטי את התנהלות הדרג המדיני.

לאחר ההצבעה אמר נתניהו: "אני מברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה שהצביעו בעד הצעתי נגד הקמת מדינה פלסטינית. השגנו רוב עצום וחסר תקדים של 99 חברי כנסת. אני לא זוכר רוב עצום כזה על הצעה כלשהי. הכנסת התאחדה היום ברוב עצום נגד הניסיון להכתיב לנו הקמת מדינה פלסטינית. התכתיב הזה יפגע בשלום והיא שולחת מסר ברור לקהילה הבינלאומית. הכרה חד-צדדית לא תקרב את השלום אלא תרחיק אותו. אזרחי ישראל ונציגיהם בכנסת מאוחדים היום יותר מבעבר. הצבענו ברוב עצום למהלך שיסכן את ישראל ואת השגת השלום לפני שנשיג ניצחון מוחלט נגד חמאס".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2421021522 - העימות בין בן גביר לטיבי' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='' duration='0'']

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, אמר: "אני ומפלגתי הצבענו בעד ההצעה הזו, כי אני ומפלגתי נגד צעדים חד צדדיים. אבל כמו שאתה ואני יודעים היטב – אין באמת דבר כזה. המצאת. המצאת איום שאינו קיים. על מה אנו מדברים? אין גורם רשמי אחד בעולם שמציע הכרה חד-צדדית בפלסטינית. המצאת ספין כדי שלא ידברו על שלטי 'אתה אשם". אין הצעה כזו בשום מקום. כל מה שרצית זה שהכנסת לא תדבר על זה שאתה הראש ושאתה אשם, ועל חוק הגיוס המכונה בצדק חוק ההשתמטות ועל חוק התקציב".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ איימן עודה: "יש עם שאני כל כך גאה בו – העם הפלסטיני. 100 שנה של מאבק מול התנועה הציונית, מול הקולוניאליזם, מול ארצות הברית. אני גאה בעם הזה שלא מרים דגל לבן. מגיע לעם הפלסטיני זכות להגדרה עצמית להקים מדינה משלו". בשם הממשלה סיכם את הדיון שר התקשורת, שלמה קרעי: "ההחלטה שמביא היום ראש הממשלה בפני הכנסת היא חשובה ביותר. ההחלטה הזו מעבירה מסר חד משמעי לעולם כולו – לא מקבלים פרס על טרור, לא מקבלים פרס אחרי הטבח הנורא ביותר מאז זוועות הנאצים והקמת מדינת ישראל. בטרור נלחמים, טרור מנצחים וטרור מחסלים".