אוחנה על המפגינים מול מעון רה"מ: "סוכני כאוס - זו אנרכיה"

השר לביטחון הפנים מתח ביקורת על המוחים נגד ראש הממשלה, והצהיר כי הם מבקשים "לזרוע בהלה, ייאוש ומרד בציבור". עוד אמר: "אודיע על בחירת מפכ"ל משטרה בתוך 30 יום"

זמן צפייה: 03:25

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס היום (רביעי) להפגנה מול מעון ראש הממשלה אמש, וביקר בחריפות את המוחים: "מה שראינו אתמול זו אנרכיה. סוכני כאוס המבקשים לזרוע בהלה, ייאוש ומרד בציבור. שיא מכוער של שבועות רבים של הסתה, נאצות וגידופים – גם מצד נבחרי ציבור". עוד הודיע השר כי יכריז על מינוי קבוע למפכ"ל המשטרה בתוך 30 יום.

השר אוחנה הצהיר: "אירועי המחאות וההפגנות גואים. בימים כתיקונם אין בכך כל פסול, זה חלק מהותי יסודי וטבעי מנשמת אפה של הדמוקרטיה. בימי הקורונה, אני סבור שראוי להימנע מכך מחשש להפצת הנגיף".

עוד בחדשות 13:

יאיר נתניהו ליועמ"ש: "מופנים כלפיי איומים – פתח בחקירה"

אדלשטיין: "אמנה מנהל מיוחד למערכה נגד מגפת הקורונה"

רה"מ על תקיפת פרשן חדשות 13: "ראויה לכל גינוי – בושה וחרפה"

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה
השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה | צילום: לע''מ

"כשחבר כנסת קורא לממשלה שהוקמה ברוב של חברי הכנסת, ועל כן משקפת את קולות רוב העם,

'לא לגיטימית', ועל כן אין לציית להוראותיה – זו קריאה למרד. כאשר חבר כנסת אחר מדבר על השר המשסה את השוטרים בגיבורי מחאת בלפור – זו קריאה לדה-לגיטימציה, לא רק של השר – שגם הוא נבחר ברוב גדול של חברי הכנסת, אלא גם של 'השוטרים המשוסים'. הם וחבריהם שלא יצאו נגד דבריהם, לא יכולים לרחוץ בניקיון כפיים אחרי ליל פורענות דוגמת זה שהיה אתמול, במסגרתו הותקפו שוטרים ועיתונאים".

אוחנה המשיך: "ה'חלופה' שאנחנו רואים ברחובות בימים האחרונים והנושאת את שם הדמוקרטיה על שפתיה לשווא - היא אנרכיה. החלופה הזאת היא אי שלטון, התנהלות שתוכרע לא בקלפיות אלא ברחובות. לא בשכנוע אלא באלימות. זו איננה חלופה. יש מה לתקן במשטרת ישראל, ואת התיקון הזה בכוונתי להוביל יחד עם המפקדים, השוטרים, ואתם כולכם תראו זאת".

"אף אחד לא כבש את השלטון ברובים ובתותחים במדינת ישראל", אמר השר. "תנועת הליכוד ומפלגת כחול לבן הקימו ממשלת אחדות אליה הצטרפו נוספים וזכו לרוב משמעותי בכנסת. רה"מ נתניהו נבחר לתפקידו ע"י מספר עצום של אזרחים בבחירות, וזכה לאמון רוב גדול מאוד בכנסת. ההסתה שעולה על גדותיה אינה זוכה למענה הולם ולעיתים אינה זוכה למענה כלל. במקרים רבים עלו קריאות מפורשות לרצח, חיסול, הריגת רה"מ ובני משפחתו. מקרים שלידם מה שקרוי 'ההסתה שקדמה לרצח רבין' מחווירים. קורא לניסנקורן ולכנסת לפעול לתיקון המצב".

בתגובה לדברי השר אוחנה, נמסר ממרכז רבין: "מעודד לגלות כי אחרי 25 שנה שר בכיר בליכוד מודה כי אכן היתה הסתה שהובילה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל. מרכז רבין מגנה כל אלימות ומשוכנע שהיום שומרים על ראש הממשלה טוב יותר".

מפגינים מנסים לפרוץ מחסומים בהפגנה ליד מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נתניהו התייחס להפגנה שהתקיימה אמש מחוץ לביתו בירושלים, וגינה את תקיפת פרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים על ידי מפגינים. "ההתקפה המבישה אתמול בהפגנת השמאל על העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים, יחד עם האלימות שהשתוללה שם נגד שוטרים, ראויה לכל גינוי", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, "בושה וחרפה".