המאמצים לחיבור במרכז-שמאל כשלו: חולדאי ושלח הודיעו על פרישה

לאחר שהמו"מ על החיבור עם העבודה לא צלח, יו"ר תנופה ויו"ר הישראלים הודיעו על פרישתם מהתמודדות לכנסת. חולדאי: "המעשה האחראי ביותר הוא לתת לאחרים להוביל את המאמץ לשיקום המדינה"

זמן צפייה: 05:24

שעות לסיום הגשת הרשימות: יו"ר תנופה עפר שלח ויו"ר הישראלים רון חולדאי הודיעו היום (חמישי) על פרשיתם מהתמודדות לכנסת ה-24, לאחר שהמשא ומתן לחיבור עם העבודה כשל. "עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח", כתב שלח בפוסט בפייסבוק. "זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה".

"בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית. היה, ועדיין קיים, צורך חיוני להקים סכר, בהיר אידיאולוגית ובעל מסוגלות פוליטית, כדי לבלום נדידה של קולות לימין. מפלגות מרכז, מסרים מעומעמים ונסיון למצוא חן לא יצלחו לכך, כפי שמוכיח הניסיון המר של כחול לבן".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2102041812' autoplay='0' credit='' desc='לאחר שהחלים מקורונה: ביטן הגיע לכנסת להגיש את רשימת הליכוד' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1612455334/WhatsApp_Image_2021-02-04_at_1-4_tq7vcu.jpg' kid='1_utw081bm' kid='1_utw081bm' duration='9'']

בפוסט שבו הודיע על פרישתו כתב חולדאי כי "עת רעה היא למדינת ישראל -  ההחלטות מתקבלות מהיום להיום וללא כל תוכנית מקצועית, וכבר שנתיים אין למדינה תקציב. הכל הוקרב לצרכים פוליטיים. בנסיבות הפוליטיות שנוצרו - אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה. אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות".

עת רעה היא למדינת ישראל!
מגפת הקורונה שמכה בנו וגובה מחיר גבוה מידי בחיי אדם, בבריאות ובפרנסה של מיליוני אזרחים – חשפה...

Posted by ‎רון חולדאי - Ron Huldai‎ on Thursday, February 4, 2021

אני מאמין בעתיד ישראל, כמדינה שוויונית, בטוחה ובטוחה בעצמה.
אבל בעוד בעולם כולו מסתמנת חזרה לערכים של סוציאל-דמוקרטיה...

Posted by ‎עפר שלח - Ofer Shelah‎ on Thursday, February 4, 2021

בהודעה מטעמה של יו"ר העבודה מרב מיכאלי נכתב כי "אני מודה לעפר שלח על הדיאלוג. עפר הוא חבר מוערך ופוליטיקאי מצוין, אני מקווה לראות אותו מצטרף בקרוב למפלגת העבודה ובטוחה שעוד נשתף פעולה בעתיד". על חולדאי אמרה: "רון איש יקר ורב זכויות והוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. למרות פרישתו מהמרוץ, אני קוראת לו לחזור להיות חבר מפלגת העבודה וציינתי בפניו שאשמח לכל עצה בדרך ולכל סיוע שהוא רק יכול לתת. אני מודה לו על הניסיון לעורר את המחנה ולהפיח בו רוח חיים וקוראת לו להמשיך ולעשות כן בכל הכוח".

בתוך כך, עו"ד מיכל וולדיגר הודיע על הצטרפותה למפלגת הציונות הדתית. וולדיגר, בת ה-52 היא יו"ר עמותת בת עמי בארבע השנים האחרונות. במקביל, המשא ומתן עם הבית היהודי נמשך, כאשר ח"כ ניר ברקת מעורב מאוד בניסיון לפשר בין הצדדים. כך גם הרב דרוקמן שמשמש כמתווך. ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בחיבור והבטיח שריון לבית היהודי בעשירייה הרביעית ברשימת הליכוד ואף תפקיד שר.

מרב מיכאלי
מרב מיכאלי | צילום: חדשות 13

מעבר לכך, רע"ם הציגה את רשימתה לכנסת:

1 - ח"כ מנסור עבאס
2 - מאזן גנאים
3 - ח"כ ואליד טאהא
4 - ח"כ סעיד אלחרומי
5 - ח"כ אימאן ח'טיב יאסין
6 - עלאא אלדין ג'בארין
7 - עטא אבו מדיגם
8 - יאסר חוג'יראת
9 - עבדאללה ח'ורי
10 - אבראהים אבו לבן
11 - אמיר מרעי
12 - עבד אלסלאם קדסי
13 - מוחמד סואעד
14 - מחמוד כיאל

יו"ר רע"ם מסר כי "צר לנו שהרשימה המשותפת מתפרקת בגלל דחיית חד"ש את דרישותינו הלגיטימיות, לקבל את הגישה הפוליטית שתוכל לשרת את החברה הערבית. לכן, אנחנו רצים תחת הדגל של גישה פוליטית חדשה לטובת החברה הערבית והם ממשיכים לדגול בגישה שלא הביאה תוצאות".

עוד אמר כי "אין לנו מחוייבות לראש ממשלה כזה או אחר. מיקמנו את עצמנו במקום מיוחד לא ימין ולא שמאל. המטרה שלנו כן לפעול מול כולם כדי לקדם את ענייננו. מי שיבוא לקראתו נבוא לקראתו - כל המלצה על מועמד לראשות הממשלה נשאיר לאחרי הבחירות ונחליט בהתאם למה שיוצע לנו. נבחן ונשקול כל הצעה".

כמו כן, קריצת הליכוד למגזר הערבי נמשכת - לראשונה בתולדות המפלגה, ישוריין מוסלמי ברשימה לכנסת. איש החינוך נאיל זועבי, בן ה-49, יתמודד מטעם הליכוד בבחירות הקרובות. "השילוב בתנועת הליכוד מהווה הבעת אמון בערביי ישראל", אמר.