שלח עזב את יש עתיד והקים מפלגה חדשה על תשתית מפלגת העצמאים

חבר הכנסת, שיצא נגד ראש מפלגתו ודרש לקיים פריימריז פתוחים, החליט לעזוב אחרי 8 שנים: "הסקרים מראים שמצביעי המרכז-שמאל מחפשים אלטרנטיבה"; לפיד: "מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו"

זמן צפייה: 00:59

בחירות 2021: חבר הכנסת עפר שלח הודיע היום (חמישי) כי הוא עוזב את מפלגת יש עתיד, וכי הוא מקים מפלגה חדשה על תשתית מפלגת העצמאים של רועי כהן. בימים האחרונים סירב שלח להצעה להוביל את מפלגת העבודה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב למהלך וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מאחל לשלח הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו על שיתוף הפעולה".

בהצהרה שנשא לתקשורת, פתח ואמר כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטית. בבחירות הקרובות יוכרע אם נמשיך לחיות תחת שלטון כושל, או שנסיים את המשבר הפוליטי הארוך בתולדותינו ונצא לדרך חדשה. הצומת הזו מחייבת כל אדם לנקוט עמדה חד משמעית ולקבל החלטות אמיצות".

שלח המשיך לתקוף את ראש הממשלה, ואמר: "נתניהו חייב ללכת. שלטונו הארוך מדי הגיע לנקודת שפל, שהיום - אפילו מי שהיו שותפיו הקרובים מכירים. אני וחבריי נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא לקץ שלטונו - וכמובן שלא נהיה חלק משום ממשלה שהוא יעמוד בראשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

יו"ר ועדת החינוך מסרב לאשר את החלטת הממשלה: לא אתן יד לטרלול

שיפור קל במצבו של ביטן: מתקשר עם סביבתו – עדיין מחובר לאקמו

אדלשטיין: בעוד כשבועיים גם האוכלוסייה הצעירה תוכל להתחסן

"הסיפור העצוב של כחול לבן מלמד אותנו ש'רק לא ביבי' לא מספיק. הכישלון הגדול ביותר בתולדות הפוליטיקה נולד מהרעיון לפיו כדי לנצח את נתניהו בבחירות צריך להביא נבחרת כוכבים, לנסות לחבר קצוות אידיאולוגיים ולהתרחק מכל אמירה ברורה".

"מהסיבה הזו דרשתי לקיים בחירות פתוחות לראשות המחנה שבהן ייקבע מי יעמוד בראשו, ותוגדר מחדש דרכו הרעיונית. אמרתי שבלי שינוי עמוק, יש עתיד לא תוכל להוות אלטרנטיבה. לפיד סירב. תוצאות הסקרים מעידות כמה צדקתי".

"בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל-מרכז נוהרים אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום ותומך בכלכלה דורסנית. בממשלה הבאה", סיכם, "חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת העולם שישראלים כה רבים שותפים לה. בשל כך, אני נאלץ לעזוב את יש עתיד".

יאיר לפיד ועופר שלח
יאיר לפיד ועופר שלח | צילום: חדשות 13

כזכור, בחודש ספטמבר דרש שלח מלפיד לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה, וביקש להתמודד נגדו. זאת, לאחר שקיומן נדחה כבר פעמיים מאז הקמת המפלגה. בזמנו, טען כי "מועד הבחירות המקדימות הוזז פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף חברי הכנסת של המפלגה והפעילים שלה", והוסיף: "יש צורך דחוף בחידוש פניה של המפלגה".

אולם, חרף בקשתו של שלח - לפיד החליט שלא לקיים פריימריז פתוחים, ואמר אז כי "המטרה היא להגיע במהלך 2021 לוועידת המפלגה הראשונה. בוועידה נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד היו"ר. תהיה התמודדות. אני מברך עליה - אבל אנחנו נעשה הכול בלי לחץ. אף אחד לא מציב לי אולטימטומים".