לוין נוטה לוותר על תיק המשפטים: "נתניהו לא ילך עד הסוף"

מי שתכנן להיות שר המשפטים הבא ככל הנראה מוותר על התפקיד. הסיבה: התוכנית שלדעתו יש לעשות במערכת המשפט תגרום לנשיאת העליון לאיים או להתפטר מתפקידה ונתניהו לא ייתן לו גיבוי. לפי שעה, לוין לוטש את עיניו לעבר תיק החוץ או האוצר

זמן צפייה: 01:41

פרסום ראשון: עוד לפני ההליכה לַנשיא, הקרב על התיקים מתלהט ואיתו המלחמה על אופי הממשלה שתקום בראשות נתניהו. במוקד: תיק המשפטים וההבטחות והציפיות לְמהפכה ימנית, לשינוי חקיקה ולריסון ופגיעה בכוחו של בג"ץ. האיש הכי מקורב, בקי ומחויב למהלך הזה תכנן להיות שר המשפטים הבא - כנראה מוותר על התפקיד.

הסיבה, לפי לוין, שמסביר בשיחות סגורות היא כי התוכנית שלדעתו יש לעשות במערכת המשפט כה אמביציוזית שהיא תגרום לנשיאת העליון לאיים או להתפטר מתפקידה, ואז - על-פי אותו תרחיש - נתניהו לא יעמוד מאחוריו או ייתן לו גיבוי, והוא יישאר לבדו ויספוג את ההתנגדויות. התוכנית, כך לפי לוין, לא תצא לפועל. לפי שעה, הוא מעוניין בתיק החוץ או האוצר.

מוקדם יותר היום פרסמו ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר תמונה מהפגישה המשותפת שהם ניהלו. בצאתו מהישיבה אמר בן גביר לכלי התקשורת: "בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא, נשמור על חיילי צה"ל, על שוטרי משטרת ישראל, על אזרחי ישראל. נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא".

בגזרת התיקים, בן גביר ביקש את השר לביטחון פנים "מורחב", כלומר עם סמכויות נוספות מעבר לאלו שמחזיק בהם השר הנוכחי בר לב. בנוסף, הוא ביקש את תיק החינוך או התחבורה ליצחק ואסרלוף, מספר 4 ברשימתו "עוצמה יהודית". בענייני מהות, בן גביר הבהיר שבלי סיכומים כתובים בנוגע לרפורמות במערכת המשפט ובסוגיות המשילות "אין מה להיכנס לממשלה".

נתניהו ובן גביר בפגישה
נתניהו ובן גביר בפגישה

כפי שפורסם אתמול במהדורה המרכזית, בן גביר ידרוש מנתניהו דרישת מהות שיכולה במהרה "להקפיץ" את מערכת הביטחון הישראלית מחשש לתגובה בשטח. בן גביר עדיין עומד על רצונו להיות השר האחראי על המשטרה ועל שירות בתי הסוהר, וככל הנראה הוא יקבל דרישה זו.

בתוך כך, הוא צפוי לבקש מנתניהו להקשיח ולהחמיר את תנאי של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר השונים. למעשה, בן גביר יבקש לאמץ את דו"ח הניצב לשעבר שלומי קעטבי, שעמד בראש הוועדה שחקרה את תנאי כליאתם של האסירים הביטחוניים.

תמונתם של השניים מגיעה אחרי מערכת בחירות מתוחה שבה לא נראו נתניהו ובן גביר זה לצד זה. זכורה במיוחד התקרית באירוע הקפות שניות של שמחת תורה בכפר חב"ד, כאשר יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר היה על הבמה - וראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב לעלות ולעמוד איתו על אותה במה.

בן גביר לא הסכים לרדת מהבמה, ובתיעוד בראש הכתבה ניתן לראות כיצד מורידים אותו בכוח. לאחר מכן נתניהו עלה לבמה, ובתגובה לעיתונאי מנחם קולדצקי מאתר המחדש אמר בן גביר: "למרות היועצים של ביבי זה לא יעזור, תהיה ממשלת ימין".