הליכוד נגד היועמ"שית: "היועצים המשפטיים - משרות אמון"

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו רוצה לקדם את היוזמה שבמסגרתה היועצים המשפטיים יוכפפו לשרי הממשלה - ולא יהיו עוד תחת סמכותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. המשמעות: סירוס מוסד היועץ המשפטי לממשלה. בכירים במשרד המשפטים: "סכנה גדולה יותר מפסקת ההתגברות"

זמן צפייה: 02:39

הליכוד פרסם הערב (שלישי) את רשימת הרפורמות והצעדים המתוכננים עם הקמת הממשלה הקרובה ובמרכזן פתיחת חזית חדשה מול היועצת המשפטית לממשלה: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו רוצה לקדם את היוזמה שבמסגרתה היועצים המשפטיים יוכפפו לשרי הממשלה - ולא יהיו עוד תחת סמכותה של היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.

בליכוד פרסמו חלק מרשימת הדרישות שלהם במו"מ הקואליציוני: תחת הסעיף "רפורמה להבטחת המשילות ויכולת ביצוע מדיניות הממשלה" נכתב: "ביטול נבחרת הדירקטורים ומתן אפשרות למינוי דירקטורים מכלל שדרות הציבור העומדים בתנאי סף מתאימים; חיזוק מעמד הכנסת והשבת האיזון הראוי בין הרשויות, בין היתר באמצעות חקיקת 'חוק יסוד : החקיקה' ורפורמה בשירות הציבורי ומעבר למשרות אמון בתפקידים מרכזיים במשרדי הממשלה ההכרחיים לשם ביצוע מדיניות הממשלה".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

גורמים בכירים לעתיד בקואליציה אומרים כי מדובר ב"חלום ותיק" של הליכוד. המשמעות היא סירוס מוסד היועץ המשפטי לממשלה שכן כיום, אם שר מסוים מעוניין לבצע מהלך כלשהו - הוא צריך את אישור היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. אם הדבר יקרום עור וגידים יהיה מדובר בלא פחות ממהפכה.

‏גורמים בכירים במשרד המשפטים על דרישת הליכוד בנוגע לחוק היועמ"שים: "הצעת החוק מהווה סכנה גדולה. המשמעות היא מחיקה טוטלית של תפקיד שומרי הסף. הצעת החוק מאיימת באופן רציני על שלטון החוק במדינה.היא מסוכנת אפילו יותר מפסקת ההתגברות. זוהי למעשה הצעה לביטול מוסד היועץ המשפטי לממשלה".