גנץ: "נתניהו נתן לסוסים הקיצוניים להתקדם - ותראו מה קרה"

יו"ר המחנה הממלכתי מיהר לגנות את ההסתה האלימה נגד רה"מ ואמר בריאיון כי הוא מוכן להידברות באשר למהפכה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין וכי היה מוכן לכך מההתחלה, אך הוסיף: "לנתניהו אין לגיטימציה לשנות את שיטת הממשל בישראל, על זה אנחנו נאבקים"

זמן צפייה: 08:03

שר הביטחון לשעבר חבר הכנסת בני גנץ התראיין הערב (ראשון) למהדורה המרכזית, ותקף את התנהלות הממשלה בכל הקשור למהפכה המשפטית של השר יריב לוין: "בכל מה ששמעתי עד עכשיו במה שהם מכנים הרפורמה המשפטית אין ולו סעיף אחד שמשרת את האזרח, כל מה שיש שם זה איך נותנים יותר עוצמה לממשלה ולכנסת נגד מערכת המשפט".

יו"ר המחנה הממלכתי הוסיף ואמר כי "מבחינתי חייב להכניס לרפורמה כל מה שקשור לאזרחים, ולוודא שמערכת המשפט היא לא פוליטית. אם מסכימים מראש שאין פוליטיזציה של המערכת, אפשר להרחיב את מעגל ההשפעה ולשמור את האיזון". כמו כן אמר גנץ: "נכון היה עושה נתניהו אם הוא חפץ בדמוקרטיה חזקה לעצור את התהליך הזה, הוא נתן לסוסים הקיצוניים שלו להתקדם ותראו מה קרה".

גנץ ביקש לגנות את ההסתה כנגד ראש הממשלה ואמר: "בניגוד לנתניהו ולחלק משותפיו הנוכחיים שעמדו על כל מיני מרפסות והתנהלו בכל מיני צורות - אני מגנה באופן חד משמעי את כל ההסתות והקריאות לאלימות. אין לאף אחד מאיתנו, לא טייס מעוטר ככל שיהיה, לקרוא לאלימות והפרת החוק". גנץ פנה באופן ישיר לראש הממשלה ואמר: "נתניהו - אני נגד הדברים האלה, חבל שלא אמרת את זה גם באופן כזה ברור לפני למעלה משני עשורים".

בהמשך אמר גנץ כי קרא להידברות סביב המהפכה המשפטית כבר "יום למחרת הפרסום הראשון של יריב לוין בעניין", והוסיף: "לנתניהו אין לגיטימציה לשנות את שיטת הממשל בישראל, על זה אנחנו נאבקים". גנץ נשאל לגבי מהלך של האופוזיציה כדי להשפיע על הרפורמה המתוכננת, ואמר כי "יש גוונים מסוימים באופוזיציה, אם תהיה הידברות הנהלת האופוזיציה תתגבש צוות עם אנשי מקצוע ואנשי ציבור. לפיד ואני נדע להסכים על הנציגים".

Annotation 2023 01 09 145234
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: "במקום לגנות ללא סייג את הקריאות לרצח ראש הממשלה נתניהו, בני גנץ מפיץ שקרים נגד ראש הממשלה. רה"מ נתניהו אמר פעם אחר פעם, מעל במות רבות וגם בראיונות לתקשורת בזמן המחאות נגד אוסלו: "רבין הוא לא בוגד הוא טועה בגדול - יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים ולא עם אויבים. אנחנו בני עם אחד"".