איזנקוט בדיוני הקבינט: לעבור לשחרור חטופים שאינם ילדים או נשים

בהמשך לרשימה שסיפק חמאס אשר לא עמדה בקריטריונים שהוסכמו להפוגת האש, קבינט המלחמה התכנס לדיונים קריטים שבסופן הוחלט - "רק רשימה שעומדת בקריטריונים - תתקבל". השר איזנקוט הציע לאשר את השבתם של עשרה חטופים, גם אם חלקם הם גברים, הצעה שנדחתה בקבינט

זמן צפייה: 01:34

בדיוני קבינט המלחמה באשר לרשימת החטופים שסיפק חמאס ולא עמדה בקריטריונים בלילה שבין רביעי לחמישי, השר גדי איזנקוט הציע: "בואו נביא עשרה ולא שמונה - בואו נציל את מי שאפשר" - כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית. עמדתו של איזנקוט לא התקבלה בקבינט, וישראל התעקשה רק על שחרור נשים וילדים. לבסוף, שוחררו בפעימה זו, שהפכה להיות הפעימה האחרונה לפני שבירת הפוגת האש - שבע נשים וילד אחד.

בהצעתו של איזנקוט, הוא ביקש לשמר את הכמות של עשרה חטופים כפי שנקבע בהסכם, גם אם הדבר לא עונה על הקריטריון של שחרור של נשים וילדים בלבד. כלומר - לאשר את השבתם של עשרה חטופים, גם אם חלקם הם גברים.

החטופים ששוחררו בפעימה השביעית
החטופים ששוחררו בפעימה השביעית

בלילה שבין רביעי לחמישי הגיעה לישראל רשימה שלא עומדת בקריטריונים שהוצבו כחלק מהפוגת האש - בין היתר, המספר של החטופים לא הגיע לעשרה. באותן שעות דרמטיות, קבינט המלחמה התכנס לדיון שבסופו הוחלט - "רק רשימה שעומדת בקריטריונים - תתקבל".