איך הצביעה העיר שמנבאת את תוצאות הבחירות? סקר חדשות 13

שוויון בין הליכוד ויש עתיד - כך עולה מסקר חדשות 13 שנערך במסגרת פרויקט "קרוב לקלפי" בעיר רחובות. תושבי העיר מעניקים את התמיכה ללפיד וגם לגנץ על פני נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. ואיזו ממשלה מעדיפים התושבים? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 05:22

העיר רחובות ידועה ככזו שחזתה לא פעם את תוצאות הבחירות לכנסת. במסגרת פרויקט "קרוב לקלפי", סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב (חמישי) במהדורה מציג את התוצאות הבאות.

הליכוד ויש עתיד זוכות ב-32 מנדטים כל אחת. המפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית שמקבלת 14 מנדטים ואחריה המחנה הממלכתי עם 13 מנדטים. ש"ס מקבלת 6 מנדטים, יהדות התורה ומפלגת העבודה מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו מקבלת 4 מנדטים. באשר למפלגות הערביות, יש לציין כי בעת נעשה שימוש בהתפלגות כוונות ההצבעה במגזר הערבי שהתקבלה בסקר אחר שנערך בקרב האוכלוסייה הערבית עבור חדשות 13 ולפיו, הרשימה המשותפת מקבלת 5 מנדטים ורע"מ 4 מנדטים. מרצ (2.1%), הרוח הציונית (1.2%) והכלכלית (0.6%) לא עברו את אחוז החסימה בעיר רחובות.

איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ'
המפלגה השלישית בגודלה לפי הצבעת תושבי רחובות. סמוטריץ' ובן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלנו את תושבי רחובות מי מתאים יותר לראשות הממשלה. מבין יאיר לפיד ובנימין נתניהו, לפיד מוביל עם 42 אחוזים מול 37 אחוזים לנתניהו. בשאלת ההתאמה בין נתניהו לבני גנץ, גם כאן נתניהו לא מוביל וגנץ מקבל 40 אחוזי תמיכה מול 38 אחוזים ליו"ר הליכוד.

שאלנו את תושבי רחובות גם איזו ממשלה הם מעדיפים שתקום לאחר הבחירות. 38 אחוזים השיבו ממשלת אחדות ו-36 אחוזים תומכים בהקמת ממשלת ימין. 17 אחוזים השיבו שיעדיפו ממשלה בהרכב הנוכחי ו-10 אחוזים לא ידעו.

השאלה האחרונה הייתה האם תושבי רחובות מעוניינים שיו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר יהיה שר בממשלה הבאה. 47 אחוזים השיבו כי אינם רוצים מול 31 אחוזים שהשיבו כי היו רוצים לראות את בן גביר בממשלה.

הסקר נערך על ידי מכון דיאלוג בפיקוח הפרופסור קמיל פוקס בקרב מדגם מייצג של תושבי רחובות, והוא כלל 503 נשאלים. הסקר נערך בתשאול משולב טלפוני ואינטרנטי. התשאול באינטרנט נערך בעיקר בקרב תת-המדגם של צעירים (בני 25-18 ו-35-26). טעות הדגימה היא 4.4 אחוזים.