אולמרט: לא אתמודד בפריימריז

ראש הממשלה הודיע כי הוא אינו מתכוון להתמודד בבחירות המוקדמות לראשות מפלגת קדימה • הוא הוסיף כי יתפטר מתפקידו לאחר שייבחר ראש חדש לקדימה • בהודעתו לציבור תקף אולמרט את ריבוי החקירות נגדו והאשים את ראשי שלטון החוק בכך שרדפו אותו • "עשיתי טעויות, אבל התמונה המוצגת מעוותת לחלוטין", אמר רה"מ

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע אמש (רביעי) כי הוא לא מתכוון להתמודד בבחירות המקדימות לראשות מפלגת קדימה. רה"מ אמר עוד כי "אתפטר מייד לאחר בחירת ראש חדש לקדימה".

אולמרט החל את הודעתו בהתקפה על ריבוי בחקירות נגדו. רה"מ אמר "כאזרח במדינה דמוקרטית תמיד האמנתי כי מי שנבחר לראש הממשלה בישראל, חובתו גם של מי שמתנגד לו בקלפי לרצות בהצלחתו. מייד עם היבחרי מצצאתי עצמי נתון בגל של חקירות וביקורת. כמעט מיומי הראשון בלשכת ראש הממשלה מצאתי עצמי עוסק בחקירות".

לאחר מכן סקר את הישגיו במהלך כהונתו ואמר "למרות זאת בתקופת כהונתי הלך מצבה של ישראל והשתפר. חיזקנו את צה"ל, הוספנו משאבים אדירים. הצפון שקט ואינו נתון באיום מיידי, כושר ההרתעה של ישראל שופר ללא היכר, ידענו להפיק לקחים ולתקן טעויות. הגדלנו קצבאות לזקנים, דאגנו לניצולי השואה, התמקדנו בטיפול בילדים בסיכון. הגענו לשיא חיובי במספר המועסקים במשק. מאות אלפים הצטרפו למעגל העבודה".

"מעבר לכל אלה אני ממשיך להאמין בכל ליבי כי השגת השלום, הפסקת הטרור, חיזוק הביטחון יצירת מערכת יחסים אחרת עם שכנינו הם היעדים החיוניים ביותר לעתידה של מדינת ישראל. תמיכתה של ארה"ב, בהנהגתו של בוש, מסייעת לנו מאוד בכך, אנו קרובים יותר מתמיד להבנות מוצקות שעשויות להוות בסיס בשני צירי ההידברות – הפלסטיני והסורי. כל עוד אכהן בתפקידי לא ארפה מהניסיון להפסיק את המו"מ".

רה"מ אמר עוד "כעת הגיע רגע בו עלי לקבל החלטה; אינני עושה זאת מתוך תחושה שאיני יכול למלא את תפקידי. אני מאמין בכל מאודי, ביכולתי להמשיך למלא את שליחותי כמו גם בצדקתי ובחפותי. אבל מסע ההכפשה המתנהל בימים אלה, גם על ידי אנשים הגונים ושוחרי דאגה אמיתית למדינה ולתדמיתה מעורר שאלה שאיני רוצה ויכול להתחמק ממנה".

אולמרט תקף פעם אחר פעם את הפרקליטות והמשטרה ואמר "בכל אותה עת נאלצתי להתגונן מפני התקפות בלתי פוסקות של לוחמי צדק מטעם עצמם, שהמטרה מקדשת את כל האמצעים. אני ראש הממשלה מטבע הדברים, אני מהווה כתובת כמטרה פוליטית".

"כל בר דעת יבין כי הדבר בלתי ייאמן. ראש ממשלה לא עומד מעל החוק, אך הוא לא עומד בשום מקרה מתחתיו. אני אנהל מאבק מאוזן והגון. מי שמטיפים לי מוסר היום ייאלצו יום אחד להתמודד עם האמת כפי שתצוף ותעלה מול פניהם. מסע ההכפשה המתנהל בימים אלה גם על ידי אנשים שוחרי הנהגה אמיתית, מעורר שאלה שאינני רוצה או יכול להתחמק ממנה".