בוש: איראן היא האיום הגדול ביותר על המזרח התיכון

ערב ביקורו של נשיא ארצות הברית בישראל, ג'ורג' בוש תוקף בחריפות את ארגון חמאס ואומר כי חזונם של מנהיגיו הוא להשמיד את מדינת ישראל. בראיון מיוחד לחדשות 10 הוא מספר על ההזדמנות שנוצרה כעת להתקדמות בתהליך השלום ומגלה בקיאות בחקירה החדשה נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט

(08:50 דק')

נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש שיגיע מחר לישראל כאורח חגיגות השישים של מדינת ישראל אומר בראיון לערוץ 10 כי: "הוא מקווה שעד סיום כהונתו בסוף השנה תוגדר המדינה הפלסטינית והוא מקוה כי יושגו ההסכמות על הגבולות, הפליטים, ההסדרים הביטחוניים ושאר המחלוקות המהותיות שעומדות על הפרק".

בתגובה לפרשת אולמרט אומר הנשיא בוש כי: "למיטב הבנתי התהליך המשפטי רק בתחילתו ואני מכבד את שלטון החוק בישראל. יש לי יחסים מצוינים עם ראש הממשלה, אני חושב שהוא הגון, פתוח, אדם שקל לדבר איתו ושמבין את החזון הנחוץ לביטחונה של מדינת ישראל".

"תמכתי בתהליך ההתנתקות של שרון מעזה ואני עדיין חושב שזה היה צעד נכון. תמכתי גם בקיום בחירות ברשות הפלסטינית, בגלל שהדברים צריכים להיות ברורים כולם צריכים לראות את האמת והאמת היא שחמאס לא יכול לקיים את הבטחות שניתנו לעם הפלסטיני. ועכשיו יש לנו את ההזדמנות להציע להם חזון שונה. החזון של חמאס הוא להשמיד את ישראל, אנחנו נציע חזון שיגיד בוא נחיה לצד ישראל ונגדל את ילדנו".

"איראן אחראית למה שקורה בלבנון"

על האיום האיראני אומר בוש: "המסר לאיראן הוא ברור, הרצון שלכם לנשק גרעיני, לצד ההצהרות שלכם על השמדת בת בריתנו הקרובה הבהירה לכולם שעלינו לשתף פעולה כדי למנוע מכם להשיג את הנשק. נכון להיום האיום הגדול ביותר במזרח התיכון הוא המשטר האיראני ולא רק בגלל הרצון שלהם להשיג את השנק ואת הטכנולוגיות הנחוצות לבנייתו, אלא גם העובדה שהם ממנים את חיזבאללה ועומדים מאחורי מה שקורה כרגע בלבנון".

הנשיא מתייחס גם למרגל הישראלי העצור בארצות הברית ג'ונתאן פולארד, הנשיא אמר כי הוא מקבל מסרים ובקשות הנוגעות לפולארד ללא הפסקה מישראל אבל נכון להיום לא חל שינוי בעמדה של הממשל האמריקני לגבי שחררו.

בתחילת הראיון חלק בוש עם מראייניו את ההתרגשות האישית שחווה בסוף השבוע האחרון כאשר השיא את בתו, "זה היה מרגש מאוד, לראות את בתך הקטנה מתחנת עם בחור טוב, האירוע התקיים בחווה שלנו, לא בבית הלבן כי ג'נה רצתה אווירה יותר רגועה וביתית, וזה היה נפלא".