ג'ורג' בוש: אולמרט הוא אדם הגון

בלעדי לחדשות 10: ראיון עם נשיא ארצות הברית, ג'ורג בוש, טרם יציאתו לביקור במזרח התיכון • בוש התייחס לחקירה המתנהלת נגד אולמרט, ואמר: יש לי יחסים מצוינים על ראש הממשלה, אני חושב שהוא אדם כן והגון • נשיא ארה"ב על איראן: היא מהווה את האיום הגדול ביותר על השלום באזור, נמשיך להפעיל עליה לחץ • הראיון המלא הערב במהדורה המרכזית

(1:41 דק')

נשיא ארצות הברית, ג'ורג בוש, התראיין אמש (שני) לחדשות 10 והתייחס בראיון למגוון נושאים ובהם בין היתר; האיום האיראני, חקירתו של אולמרט והמשא ומתן עם הפלסטינים. בראיון בוש מתעניין במצבו הפוליטי והחקירתי של ראש הממשלה אולמרט, מקטין ציפיות בנושא הפלסטיני ומתבטא בחריפות בנושא איראן.

בדבר חקירתו של אולמרט בישראל אמר "למיטב הבנתי, הנושא המשפטי נמשך ואני בהחלט מבין זאת ומכבד את שלטון החוק בישראל. אני רק אומר שיש לי יחסים מצוינים עם ראש הממשלה. אני חושב שהוא אדם כן, אדם הגון, אדם פתוח, אדם שקל לדבר איתו ושמבין את החזון הנחוץ לביטחונה של ישראל."

בראיון התבטא בוש בחריפות בנושא האיראני ומסר לה מסר תקיף במיוחד -"המסר שלי לאיראן הוא הרצון שלכם לנשק גרעיני לצד ההצהרות שלכם על השמדת בעלת הברית הקרובה עלינו הבהירה לכולם שעלינו לשתף פעולה כדי למנוע מכם להשיג נשק גרעיני." בוש הבהיר בראיון כי מבחינתו "האיום הגדול ביותר על השלום במזרח התיכון הוא המשטר האיראני. לא רק בגלל הרצון שלהם להשיג את הטכנולוגיה לייצור כלי נשק, את הטכנולוגיות הנחוצות לייצור כלי נשק, אלא גם העובדה שהיא מממנת את חיזבאללה", כך אמר בוש.

לדבריו, העדיפות הראשונה למניעת העשרת הפלוטוניום באיראן היא בדרך דיפלומטית. "לכן אנו עובדים על הסנקציות ומנסים להשפיע על העברות כספים". בוש אמר בראיון כי אין מדובר בתהליך פשוט מכיוון שלדבריו "לא כולם חולקים את אותו החשש כמו של ישראל ושל ארה"ב." עוד הוסיף והדגיש בוש בראיון כי ימשיך להפעיל את מירב הלחץ על איראן כמיטב יכולתו.

מחר ישתתף בוש בועידת הנשיאים בירושלים. בשעה 19:00 בערב יגיע בוש למשכן בנייני האומה, שם תערך לו קבלת פנים ולאחריה טקס שיעמוד בסימן "60 שנות ידידות ארצות הברית - ישראל". למחרת, יום חמישי, בשעה 14:00 ישתתף בוש בישיבה מיוחדת לכבודו במליאת הכנסת.