אולמרט: "מקווה שהמורים יזנחו את העמדות המילטנטיות"

ישיבת הממשלה שהתכנסה הבוקר עסקה רבות במשבר הנמשך בחינוך. אולמרט התייחס לנושא ואמר כי הוא מעניק גיבוי מלא לשרת החינוך ושר האוצר. רה"מ הוסיף כי הוא "מקווה שארגון המורים העל-יסודיים יזנח את העמדות המילטנטיות ויאמץ את עמדות הפשרה שהציג יו"ר ההסתדרות"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מתח אתמול (ראשון) ביקורת בישיבת הממשלה על שר התחבורה, שאול מופז, בעקבות החלטתו לחתום על העצומה הקוראת להדיח מתפקידה את השרה יולי תמיר, על רקע שביתת המורים הנמשכת כבר 46 ימים.

"אם אתה רוצה למחות, אתה יכול למחות כאן", אמר אולמרט למופז, וזה השיב: "אני מוחה כאן, הבעיה היא שכל הממשלה נושאת באחריות. אני לא מקבל את התזה שצריך לשבור את המורים, הם אינם אויב אלא המחנכים של 600 אלף הילדים שלנו".

אולמרט אמר בישיבה כי הוא "מקווה שארגון המורים העל-יסודיים יזנח את העמדות המילטנטיות ויאמץ את עמדות הפשרה שהציג יו"ר ההסתדרות". עסקו השרים ארוכות בנושא המשבר הנמשך במערכת החינוך.

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי הוא "מגבה את שר האוצר, רוני בר-און, ואת שרת החינוך, יולי תמיר, על הדרך האחראית והמאופקת בה הם מנהלים את המשא ומתן. אנו מייחלים לסיום השביתה, אך לא ניתן יד למהלכים שיכולים להביא להתמוטטות כללית של מערכות השכר במשק" , דברי אולמרט.

בית הדין הארצי לעבודה הודיע לפני זמן קצר כי יפרסם עד השעה שש בערב את החלטתו בעניין הוצאת צווי מניעה למורים השובתים. בבית הדין ממתינים להכרעת הממשלה המכונסת בשעה זו ודנה בין השאר במתווה לצמצום התלמידים בכיתות ותוספת שעות לימוד כפי שהוצג על ידי שרת החינוך ושר האוצר בסוף השבוע שעבר.

אתמול נכנסה שביתת המורים ליומה ה-46. כאות הזדהות עם חברי ארגון המורים העל יסודיים, ביקש ארגון ההורים הארצי ביקש להשבית גם את הלימודים בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ. בתגובה הודיע משרד החינוך, כי על המורים בבתי הספר היסודיים להתייצב לעבודה כרגיל. "השביתה היא הודעת סרק" אמרה שרת החינוך, יולי תמיר, והוסיפה כי הארגון אינו מייצג את ההורים, והוא נפסל על ידי רשם העמותות. וועדי הורים ביישובים רבים כבר הודיעו שישלחו את הילדים לבתי הספר.