אולמרט קיצץ את הקיצוץ

ראש הממשלה נכנע לשרי העבודה וש"ס והודיע על הפחתת הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה ב-50%, מ-1.2 מיליארד שקל ל-600 מיליון, בעקבות הפשרת תקציב חירום. הקיצוץ המקוצץ אושר בממשלה. אולמרט: נמשיך לנהל מדיניות כלכלית אחראית עם חמלה חברתית

(3:07 דק')

שרי הממשלה אישרו היום (ראשון) קיצוץ רוחבי בסך 600 מיליון שקלים בתקציבי המשרדים - זאת לאחר שראש הממשלה נכנע ללחצי המפלגות והפחית את הקיצוץ המתוכנן ב-50%, מ-1.2 מיליארד שקל ל-600 מיליון.

ההצעה אושרה בממשלה, בתמיכת 15 שרים. שישה שרים מש"ס והעבודה התנגדו ושלושה נמנעו. שר האוצר, רוני בר און, הודיע כי יעביר את הצעת הקיצוץ לוועדת הכספים של הכנסת רק אחרי שייערך דיון בהשלכות הקיצוץ על תקציב הביטחון.

בתחילת הישיבה אמר אולמרט לשרים כי הקיצוץ המתוכנן לא יפגע בנושאים חברתיים ובפרוייקטים של רווחה וחינוך. למרות זאת, השרים ובראשם שרי העבודה וש"ס התנגדו למהלך. שר הביטחון, אהוד ברק, הודיע כבר אתמול כי שרי המפלגה יצביעו נגד הקיצוץ. "אסור לקצץ בתקציב, בוודאי לאור האירועים הביטחוניים שהתרחשו בקיץ שעבר", אמר ברק.

גם שרי ש"ס הודיעו שיתנגדו לקיצוץ בסדר גודל של 1.2 מיליארד. "אין מקום לקצץ כשיש רזרבות תקציביות גדולות, וודאי לא לקצץ בבריאות, ברווחה ובנושאים חברתיים", אמר השר אלי ישי. גם בהסתדרות ובהתאחדות התעשיינים קראו להתנגד למהלך, בטענה שיפגע בשכבות החלשות.

לבסוף נכנע ראש הממשלה ללחצים והודיע כי בגלל שהשנה כבר קוצצו 3% מהתקציב השנתי, ובעקבות הפשרת תקציב חירום, יופחת הקיצוץ המתוכנן ויעמוד על 600 מיליון שקלים.

"אף אחד לא אוהב קיצוץ, אך צריך לשמר את ההישגים הכלכלים של ישראל בעולם ואנו נמשיך לנהל מדיניות כלכלית אחראית עם חמלה חברתית", אמר אולמרט. בהצעת הקיצוץ נכתב כי הוא לא יפגע בהשכלה הגבוהה, בתעסוקה וברווחה, בסל הבריאות, בתקציבי הרשויות המקומיות, בתוכניות לחיזוק עוטף עזה ושדרות וב"נושאים נוספים הנמצאים בסדרי העדיפויות של של הממשלה לשנה זו".

"הקיצוץ יפגע בביטחון"

"הקיצוץ בביטחון יאלץ את צה"ל לפגוע בביטחון וביישום לקחי המלחמה האחרונה", אומר גורם בכיר בצה"ל... מטרת הקיצוץ, אותו מובילים ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושר האוצר רוני בר-און, היא לממן את הרפורמה בחינוך ומיגון עוטף עזה.

לכתבה המלאה