מקורבים לרה"מ: מופז יהיה הנחקר הראשי בכל ועדה שתוקם

ביקורת חריפה בסביבתו של אולמרט על תמיכתו של סגן ראש הממשלה ושר התחבורה, שאול מופז, בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי המלחמה בלבנון. השר בר און: זה נשמע כמו מניפולציה ולא כמו החלטה ישרה

מקורבים לראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמרו הבוקר (שני) כי "מופז יהיה הנחקר הראשי בכל ועדה שתקום", כך דווח בחדשות "קול ישראל". הביקורת החריפה על שר התחבורה באה בעקבות קריאתו מאתמול להקים ועדת חקירה ממלכתית על המלחמה בלבנון. בחדשות גלי צה"ל צוטטו בכירים בסביבת אולמרט, שאמרו כי מופז "לא מבין כלום בפוליטיקה והוא יהיה הראשון שיעוף הביתה אם תיערך חלוקה מחודשת של תיקי הממשלה".

בראיון לגלי צה"ל, אמר הבוקר שר הפנים, רוני בראון, כי קריאתו של מופז נראית בעיניו "כסוג של מניפולציה ולא כמו החלטה ישרה". לדבריו, "ועדת חקירה ממלכתית היא משפט לכל דבר ועניין והמטרה הראשונה של הנחקרים היא לצאת זכאי במקרה הטוב. במשפט לא תמיד אומרים את האמת, לצערי". הוא הוסיף כי יתכן ואולמרט יחליט בסופו של דבר להקים ועדת חקירה בראשות שופט, "שיהיו לה סמכויות לתת חסינות לעדים שיופיעו בפניה ויש בזה יתרונות לא מבוטלים". יחד עם זאת, הדגיש כי לדעתו ועדה מסוג זה "תשתק את עבודת המערכות השונות".

מופז: להקים באופן מיידי ועדת חקירה

סגן ראש הממשלה ושר התחבורה שאול מופז הצטרף אמש לתומכים בהקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי המלחמה בלבנון.

לדברי מופז, "אי אפשר להמתין יותר ולא צריך להמתין יותר, צריך להחליט על ועדת חקירה ממלכתית והיא חייבת לקום באופן מיידי". כך נמסר בהודעה שפרסמה לשכתו. השבוע דרש מופז שלא להסיר את המצור מעל לבנון, אלא רק אם יתקבל מידע על החיילים החטופים, אודי גולדווסר ואלדד רגב.

מופז הביע גם את תמיכתו בהחלטת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהצביעה השבוע בעד ועדת חקירה ממלכתית למלחמה בלבנון. בהצעה, שהועלתה לדיון בוועדה למרות התנגדותו של הנגבי, תמכו 8 חברי כנסת מול 3 מתנגדים. ההצעה הועלתה על ידי הח"כים אפי איתם מהאיחוד הלאומי-מפד"ל, ומתן וילנאי מהעבודה, והיא הביעה אי-אמון בוועדות הבדיקה שהקים ראש הממשלה. מדובר בהחלטה הצהרתית בלבד שאינה מחייבת את הממשלה.

אתמול התקיימה בכיכר רבין בת"א עצרת מחאה בהשתתפות כ-30 אלף מפגינים, בה הם קראו להקמת ועדת חקירה ממלכתית למלחמה בלבנון. בעצרת משתתפים אנשי מילואים, אנשי התנועה לאיכות השלטון, שרים וחברי כנסת לשעבר וארגוני מחאה שונים.

מופז בעד חקירה ממלכתית - ערוץ 10

ועדה בראשות שופט

מסתמן כי אולמרט יוותר על מינוי ועדת אדמוני ויבחר בוועדה בראשות שופט. שר הפנים אמר הבוקר כי זוהי "אחת האפשרויות" העומדות בפני אולמרט. על פי הדיווח, אולמרט כבר פנה לשופט לשעבר שיעמוד בראש ועדה לחקירת המלחמה בלבנון.

לכתבה המלאה