בייניש: אין לי שום אג'נדה פוליטית

הוועדה למינוי שופטים אישרה פה אחד את מינוי השופטת דורית בייניש לנשיאת בית המשפט העליון. נשיא המדינה הודיע כי לא ישתתף בטקס השבעתה בשבוע הבא, לאור החקירה המתנהלת נגדו. מ"מ שר המשפטים, מאיר שטרית, סבור כי אין מניעה מנוכחות קצב בטקס

הוועדה למינוי שופטים אישרה היום (חמישי) רשמית ובפה אחד את מינוי השופטת דורית בייניש לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון. טקס השבעתה לתפקיד צפוי להיערך ביום חמישי הבא. הנשיא קצב הודיע כי ייעדר מהטקס לאור החקירה המתנהלת נגדו. עם זאת, השר שטרית אמר כי ייתכן שהטקס יתקיים בכל זאת בנוכחותו.

בייניש פתחה את דבריה בוועדה למינוי שופטים במילות פרידה והערכה לנשיא העליון היוצא, אהרון ברק. לדבריה, היא עצובה על עזיבתו ומרגישה כמו גוזל שעוזב את הוריו. בייניש דאגה לציין כי נטולת פניות ואמרה "אין לי שום אג'נדה פוליטית".

מלשכת הנשיא נמסר כי קצב מעדיף להיעדר מהטקס, "כדי למנוע כל מחלוקת הקשורה באירוע". דוברת הנשיא, חגית כהן, מסרה כי "נוכח חקירת המשטרה, לא הולם שהנשיא ינהל אישית את טקס השבעת הנשיאה הבאה של בית המשפט העליון". עוד אמרה, כי "הנשיא מבקש כי תשומת הלב הציבורית באירוע המתקיים אחת לעשור ויותר, תופנה למינוי הנשיאה של בית המשפט העליון".

בראיון לקול ישראל אמר ממלא מקום שר המשפטים, מאיר שטרית, כי "אין שום בעיה שהנשיא קצב ישביע את בייניש". לדבריו, הנשיא נמצא בחקירה וטרם הוגש נגדו כתב אישום, לכן הוא חף מפשע על פי חוק. יחד עם זאת, בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל בשבוע שעבר, אמר המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, השופט בדימוס מישאל חשין, כי "אולי היה ראוי שיחלה באותו יום", כשהוא מתכוון ליום השבעת נשיאת בית המשפט העליון.

הבוקר הגיע צוות החקירה, בראשות תנ"צ יואב סגלוביץ, ללשכת הנשיא, להמשך חקירתו תחת אזהרה. אתמול הוא נחקר במשך שעות ארוכות והחקירה תוארה כ"קשה ונוקבת". המשטרה לא חושפת כמה מתלוננות ועדויות נוספות התווספו לתיק, כדי שהמידע לא ישמש את הנשיא בחקירתו.