רון ארד בקולו: אני חייל בצבא הישראלי

בחלקו השני של הסרט הלבנוני "מחיר החופש" נראה הנווט השבוי מדבר אל המצלמה, כשנה לאחר שנפל בשבי. בנוסף, משודרים קטעי ראיון עם אלחננן טננבוים מימי שביו אצל החיזאללה

חלקו השני של הסרט "מחיר החופש", שהופק עבור רשת הטלוויזיה הלבנונית LBC, ישודר הערב (רביעי) בערוץ 10. בחלק זה של הסרט ישודרו קטעי וידאו בהם מופיע הנווט השבוי, רון ארד, וכן ראיון עם אלחנן טננבוים, מהתקופה בה היה בשבי החיזבאללה.

במהלך הסרט נראה רון ארד ישוב בחדר ריק ומדבר אל המצלמה, כפי הנראה בתשובה לשאלות של שוביו. בין היתר, הוא מזכיר את שמות הוריו - "דב ארד. בתיה ארד" - ומספר על לימודיו: "למדנו באוניברסיטת באר שבע... למדנו שנה ראשונה של הנדסת מכונות". הסרט צולם בין השנים 1988-1987, בתקופה שארד הוחזק על ידי ארגון "אמל", תחת אחריותו של מוסטפא דיראני.

לסרט המלא »

אלון בן דוד על הסרט בו מופיע רון ארד (חדשות 10)

בני משפחתו של ארד מסרו כי לאחר צפייה בסרט הם משוכנעים שמדובר ברון. מ"חדשות 10" דווח כי הסרט נלקח לבדיקות ביומטריות במעבדות של הרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל) וכי התוצאות מצביעות בוודאות גבוהה שההקלטות מקוריות וכי מדובר בארד.

בסרט מתראיין מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, שאומר כי מספר פעמים בעבר העביר למתווכים הגרמנים עצמות שניטען כי הן של רון ארד, אך בדיקות די. אן. אי. הראו כי אינן שלו. לדבריו, זהו אינטרס שלו ושל ארגונו לשתף פעולה בנושא.

לדבריו של הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 10", צבי יחזקאלי, הסרט מעורר שאלות רבות על פרשת ארד. בראש ובראשונה, כיצד ישראל לא ידעה על דבר הקלטת, למרות שחקרה ממושכות את דיראני. בנוסף, אמר, עולות תהיות אם ישראל עשתה את כל המאמצים לשחרורו של ארד.

אתמול שודר חלקו הראשון של הסרט, בו הוצגו תמונות ראשונות מחטיפת החיילים בני אברהם, עדי אביטן ועומר סוואעד בהר דב, באוקטובר 2000. טרם שידורו, הוא הוקרן בפני משפחות החיילים החטופים ולאחר מכן אמר חיים אברהם, אביו של החייל החטוף בני, כי מדובר ב"סרט תעמולה של חיזבאללה". הוא הוסיף כי לאחר שצפו בסרט הבינו כי "ברור שלבנים לא היה סיכוי".

לסרט המלא »