"תקרית בעזה: 3 איטלקים נחשדו ככוח צה"ל – ונמלטו למטה האו"ם"

לפי דיווח ברצועה, נוסעים חמושים סירבו להישמע להוראות במחסום ביטחוני, ובמקום החל מרדף שכלל ירי. לאחר התערבות רומא, חמאס קטע את חקירת החשודים ושחרר אותם

איטלקים מהאו"ם שנחשדו ככוח צה"ל בעזה
איטלקים מהאו"ם שנחשדו ככוח צה"ל בעזה | צילום: חדשות עשר

תקרית ברצועת עזה: שלושה שוטרים איטלקים חמושים סירבו להישמע להוראות במחסום ביטחוני במקום, והמשיכו בנסיעה. אנשי חמאס חשדו כי מדובר בכוח צה"ל סמוי, ובמקום החל מרדף שכלל ירי על רכב האיטלקים, שבסופו נאלצו השלושה להימלט למתקן של האו"ם במרכז עזה, שם התבצרו מספר שעות עד שבעזה ויתרו על הדרישה לחקור אותם.

תחילה, הטילו מנגנוני הביטחון העזתיים סגר על המתקן בעקבות התקרית, ודרשו מעובדי האו"ם המקומיים למסור לידיהם את נוסעי הרכב. חרף טענות האו"ם כי מדובר בדיפלומטים זרים בעלי אזרחות איטלקית שנכנסו לרצועה במסגרת תפקידם, השוטרים העזתים הטילו בכך ספק ודרשו לערוך חקירה.

הרכב של הדיפלומטים האיטלקים שנמלט ברצועה
הרכב של הדיפלומטים האיטלקים שנמלט ברצועה | צילום: חדשות עשר

אולם, בעקבות מזכר רשמי ששלחה איטליה לשלטונות בעזה, ובו מסרה כי מדובר באזרחיה, ולאחר התערבות השגריר האיטלקי ברשות הפלסטינית שהגיע לעזה כדי להיפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמעיל הנייה, ויתרו מנגנוני הביטחון על החקירה.

בהמשך, התברר כי מדובר באנשי ה"קרביניירי" האיטלקי, שנכנסו לרצועה כדי לבצע סיור הכנה לקראת ביקור הקונסול האיטלקי בירושלים. לאחר התקרית, דובר מנגנוני הביטחון בעזה, איאד אל-בזם, מסר כי אין קשר בין נוסעי הרכב לתקרית הירי שאירעה במחסום.

"מנגנוני הביטחון עומדים כעת על שלומם וביטחונם של כלל הדיפלומטים שהיו מעורבים בתקרית", מסר אל-בזם. "אני מודה לשליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הקונסוליה האיטלקית בשטחי הרשות הפלסטינית ושגריר קטר ברצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, על שיתוף הפעולה והמגעים לפתירת התקרית".

מקורות פלסטינים אמרו הבוקר לחדשות 13 כי "מאז חשיפת הכוח הישראלי המיוחד בחאן יונס חמאס בהיסטריה ביטחונית". "הארגון חושד בכל זר שמגיע לרצועה כאילו הוא חלק מכוח ישראלי מובחר שמתחזה ומשתמש בזהות בדויה", הוסיפו המקורות. "חמאס מחרים מצלמות אבטחה, מקיים מחסומי פתע, חושד בדיפלומטים, בפעילי זכויות אדם ובכל מי שנכנס לעזה שאינו תושב הרצועה".