האלוף במיל' מרום ימונה לפרויקטור הצפון, האלוף במיל' רון-טל בדרום

אחרי הסערה שהתעוררה סביב מינוי האחראי לשיקום יישובי גבול לבנון, בישיבת הממשלה הודיע רה"מ על מינויו של האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר. לתפקיד פרויקטור הדרום מונה האלוף במיל' יפתח רון-טל, ששירת בתפקידו האחרון כמפקד זרוע היבשה והיה יו"ר דירקטוריון חברת החשמל

זמן צפייה: 01:18

המינוי שאחרי הסערה: בישיבת הממשלה היום (ראשון) הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום לתפקיד פרויקטור הצפון, ועל מינויו של האלוף במיל' יפתח רון-טל לתפקיד פרויקטור הדרום.

"אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, "אנחנו מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים. לשם כך, החלטתי למנות את האלוף במילואים יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף במילואים אליעזר מרום (צ'ייני) לראש מנהלת הצפון. אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר: "האתגר הלאומי של ישראל לבנות את הצפון והדרום ולחזק את התושבים הפטריוטים בחבלי הארץ האלו, אחרי אסון אוקטובר, הוא עצום. אני מבקש לאחל לאלוף במיל׳ יפתח רון טל, והאלוף במיל׳ אליעזר (צ׳ייני) מרום הצלחה בתפקידיהם. צר לי שהמינוי לצפון עוכב במשך חודשים רבים כל כך, אך טוב מאוחר מאשר אף פעם. נתמוך בפרויקטורים וניתן להם רוח גבית כדי שיעמדו במשימתם, כי הצלחתם היא הצלחתו של עם ישראל כולו. זה המקום גם להודות לתא״ל (במיל') משה אדרי, שכתמיד, נקרא לדגל, מתייצב - ועושה. בשקט, ביסודיות ובנחישות".

השר יצחק וסרלאוף
השר יצחק וסרלאוף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הישיבה איבד ראש הממשלה את העשתונות וצעק לכיוון שר הנגב הגליל יצחק וסרלאוף: "שמעתי את הראיון שאתה לא מסכים למינויים פוליטים לפרויקטור הצפון ואתה מאיים שלא תצביע בממשלה. אני אומר לך שזה לא מקובל עליי. אני לא מוכן פה ששרים יאיימו על ראש הממשלה". השר השיב: "יש לי הרבה מה לומר לך, אבל בגלל שאני מכבד אותך אני לא אפתח את הפה כאן בפורום הזה. אגיד לך את זה בארבע עיניים".

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, מסר בתגובה: "פורום רשויות קו העימות ואני בראשו, תומכים בשר וסרלאוף ללא סייג ואף מוקירים וחשים הערכה עצומה ויוצאת דופן לשר נוכח הסיוע המתמשך והקבוע שלו לגליל ולקו העימות מהיום הראשון למלחמה! וסרלאוף הוא אחד השרים היחידים שעבדו מהיום הראשון עם ראשי הרשויות וסייעו ללא הפסקה הן לרשויות והן לתושבים".

האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום
האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום | צילום: משה שי, פלאש90

האלוף במיל' מרום, בן 68, כיהן כיושב ראש מועצת רשות שדות התעופה בין השנים 2015–2018. בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כמפקד חיל הים בשנים 2007–2011. האלוף במיל' רון-טל, בן 68 גם הוא, כיהן כיו"ר הדירקטוריון של חברת נמלי ישראל, ומספטמבר 2010 ועד אוגוסט 2021 כיהן כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל. שירת בחיל השריון, ובתפקידו האחרון כיהן כמפקד זרוע היבשה.

שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות
שריפה באזור קריית שמונה בעקבות ירי רקטות | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90
תוצאות השריפות בקריית שמונה
תוצאות השריפות בקריית שמונה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

בשבוע שעבר התעוררה סערה סביב מינוי פרויקטור הצפון, לאחר שרה"מ נתניהו כבר הודיע לאבי כהן סקלי על מינויו לתפקיד - אך בעקבות לחצים סביב המינוי הוא שקל אותו מחדש. בריאיון לחדשות 13 בסוף השבוע התייחסה ח"כ קטי שטרית מהליכוד לטענות כי שוחחה עם נתניהו כדי למנות את בנה לפרויקטור בצפון, ואמרה כי הדבר "לא היה ולא נברא".