יומיים לבחירות: מפלגת נעם הודיעה על פרישה

מפלגת הימין החרד"לי הכריזה שלא תתמודד בבחירות לכנסת. לפי כל הסקרים, היא לא הייתה צפויה לעבור את אחוז החסימה. "חשפנו ניסיון של גורמים זרים להשתלט על המדינה ולפרק את ערכי היסוד"

הרב דרור אריה, יו"ר מפלגת נעם
הרב דרור אריה, יו"ר מפלגת נעם | צילום: חדשות 13

מפלגת הימין החרד"לי נעם הודיעה היום (ראשון) על פרישה מהמרוץ לבחירות לכנסת ה-22 שייערכו בעוד יומיים.

לטענתם, הם הצליחו לגייס כ-70 אלף תומכים אך על פי סקירה המבוססת על סקרים הם אינם עוברים את אחוז החסימה. "אין ספק כי זו הצלחה אדירה", מסר יו"ר המפלגה הרב דרור אריה, "הצלחנו להביא לקדמת סדר היום את הסיפור שכולם מנסים להשתיק ולהעלים. הצלחנו באמצעות אלפי מתנדבים לחשוף בפני עם ישראל את הניסיון של גורמים זרים להשתלט על המדינה ולפרק את ערכי היסוד שלנו כעם וכמדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סקר אחרון לפני הבחירות: נתניהו וגנץ בשוויון; 58 לגוש הימין

בימינה חוששים משתיית הקולות: "נתניהו, שים בצד שנאות אישיות"

בני גנץ על הרוטציה: "הציבור מעריך שותפות ועמידה בהסכמים"

מפלגת נעם
קמפיין חוצות של מפלגת ''נעם'' | צילום: פייסבוק ''רשימת נעם''

"הקילומטרז' שעשינו בחודשיים הוא לא פחות ממדהים, מפלגה חדשה שאיש לא הכיר הפכה לאחת המפלגות המדוברות ביותר במערכת הבחירות", נמסר. "יש לנו אמונה גדולה בדרך, אך הזמן הקצר שעמד לרשותנו, לא הותיר לנו אפשרות לשכנע את התומכים והמתלבטים ביכולת של המפלגה לעבור את אחוז החסימה והמשימה הזו עוברת לבחירות הבאות". לבסוף הוסיפו במפלגה כי מהערב הם יחלו להיערך לקראת הבחירות הבאות, וכי נעם "כאן כדי להישאר".

בתחילת החודש פנה משרד החינוך למוסדות החינוך שבהם מלמד יו"ר המפלגה הרב דרור אריה, והורה להם שלא לאפשר לו לשמש בכל תפקיד חינוכי - בשל מועמדותו לכנסת. זאת, כיוון שהוראות המשרד קובעות כי לעובד הוראה אסור לעסוק בפוליטיקה.

אריה מועסק מזה שנים כרב בית הספר היסודי לבנות בשומריה וכמורה בישיבת ההסדר בשדרות. לפני כמה חודשים כאמור, החליט אריה להתמודד לכנסת בראשות המפלגה, בניגוד להוראות משרד החינוך, לפיהן נאסר על מועמד להיות חבר בהנהלה של גוף פוליטי ומפלגתי או לארגן הפגנות ואירועים פוליטיים פומביים.