מדוע מסתירה מפלגת "הציונות הדתית" את מועמד מספר 6 ברשימה?

אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, חבר לבן גביר, שהתאחד עם סמוטריץ' - והתברג למקום ה-6 בציונות הדתית. אולם, נראה שבשלב זה מעוז, אשר מחזיק בעמדות הומופוביות, פועל מתחת לרדאר - ולא באופן מקרי

זמן צפייה: 02:52

ראש-הממשלה ספג לא מעט ביקורת על ההסכם הפוליטי שחתם עם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אבל מועמד נוסף במפלגתם נשאר מתחת לרדאר - ולא במקרה. מדובר באבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, אשר ידוע בתור מי שמחזיק בעמדות הומופוביות. בשלב זה, הוא אומנם נשאר מאחורי הקלעים - אבל פועל על מנת לגייס עשרות אלפי קולות כדי שהציונות הדתית תיכנס לכנסת.

בבחירות הקודמות, כזכור, החליטו במפלגת "נעם" שלא להתמודד כי לא היה סיכוי ממשי שיעברו את אחוז החסימה, אלא שהפעם מעוז חבר לבן-גביר, שבהמשך התאחד עם סמוטריץ' - והצליח להתברג למקום השישי ב"ציונות הדתית". על פי גורמים המעורים בקמפיין, זה לא מקרי שבקושי שומעים אותו, אלא החלטה אסטרטגית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש: אם יהיה גל תחלואה אחרי פורים – אנו עלולים להגיע לעוד סגר

חרף ההנחיות: 16 רשויות הודיעו שיפתחו את חטיבות הביניים השבוע

אחרי 17 שנה מאחורי הסורגים: זאב רוזנשטיין שוחרר מהכלא

אבי מעוז, יו''ר נעם
אבי מעוז, יו''ר נעם | צילום: חדשות 13

"מדינה בה שני אבות ושתי אימהות מוכרים כמשפחה - זה לא נורמלי", אמר מעוז בשנה שעברה. "פתרונות של פונדקאות ורכישת ילדים ממדינות עולם שלישי - זה לא דבר נורמלי". גם בשבוע שעבר, הצהיר בפני פעילים כי "אנחנו נחדד את הזהויות. נחזיר את הזהויות להיות מה שהן ועם ישראל בארץ ישראל יחיה את חייו על פי תורת ישראל".

אז אמנם "הציונות הדתית" מקבלת כיום 5 מנדטים בסקרים ונציג "נעם" הוא במקום השישי, אבל במכתב לפעיליו בשבוע שעבר הוא הבהיר כי יש התחייבות של שותפיו ליישום החוק הנורווגי, כלומר אחד הנציגים יתפטר מהכנסת ויפנה מקום למעוז בבית המחוקקים. "ואם אנחנו נביא את ה-50 אלף שלנו", אמר לפעילים, "אז מאזור הספק של אחוז החסימה, הדיבור יהיה על 5 או 6 או 7".

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר
יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו''ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר

ממפלגת "הציונות הדתית" נמסר בתגובה: "כדי למנוע זריקת קולות והקמת ממשלת שמאל, לקחנו אחריות והתחברנו בבלוק טכני עם מפלגות נוספות".