ניסנקורן לאלדשטיין: אפשר להקים את ועדת הקורונה עוד היום

עקב החלטת יו"ר הכנסת שלא לאפשר את כינוס המליאה, יו"ר הוועדה המסדרת ביקש להעלות להצבעה הקמה של 4 ועדות • הליכוד: כחול לבן, ליברמן והמשותפת גוזלים את הכנסת – לא נשתתף בהצבעות

זמן צפייה: 05:21

הפלונטר הפוליטייו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, פנה הבוקר (שלישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וביקש ממנו לאשר באופן דחוף הקמה של ועדה מיוחדת להתמודדות עם משבר הקורונה ושלוש ועדות מיוחדות נוספות. "זאת בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת, בכדי לאפשר לחברי הכנסת למלא את תפקידם ולשרת את אזרחי ישראל", נכתב בהודעת כחול לבן.

בתוך כך, מפלגת הליכוד תקפה את הקמת הוועדה המסדרת, ובהודעה שפרסמה נכתב: "כחול לבן יחד עם ליברמן והמשותפת החליטו לגזול את הכנסת מ-2.5 מיליון מצביעי מחנה הימין. תוך דורסנות חסרת תקדים, התעלמות מכל נוהג קיים מאז ומעולם בכנסת, הם החליטו להקים לא פחות משש ועדות זמניות כשבכולן קבעו רוב לעצמם כשנציג מטעמם עומד בראשן, וזאת בניגוד מוחלט לחלוקת המנדטים הכוללת בין סיעות הכנסת ומהנוהל המקובל. מחנה הימין לא ישתתף בדיונים ובהצבעות הלא דמוקרטיות הללו שדורסות ומתעלמות מ-58 חברי כנסת שהעם בחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איכון סלולרי וקנס על הפרה: כך צפויה המשטרה לאכוף את הבידוד

שרים בממשלה: מסתמן צמצום במסחר ובמרחק שבו מותר לצאת מהבית

התחזית: מעונן חלקית עם ירידה קלה בטמפ'; מחר – ללא שינוי ניכר

ח''כ אבי ניסנקורן
ח''כ אבי ניסנקורן | צילום: יח''צ

אמש פסק בג"ץ פסק כי על אדלשטיין לכנס את המליאה לבחירת יו"ר כנסת חדש עד יום רביעי, לאחר שזה הודיע שאין בכוותנו לעשות זאת. חמישה שופטי בית המשפט העליון קבעו זאת פה אחד, ובהחלטה ציינה נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות כי "הסירוב הנמשך לאפשר הצבעה במליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר קבוע לכנסת, חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי".

חיות המשיכה להעביר ביקורת חריפה על אדלשטיין ואמרה כי סירובו "פוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית, וכן בתהליך המעבר השלטוני, וככל שנוקפים הימים מאז השבעת הכנסת ה-23, מקבלים הדברים משנה תוקף. על כן, אין מנוס מן המסקנה כי בנסיבות שנוצרו מדובר באחד מאותם מקרים חריגים שבהם נדרשת התערבותו של בית משפט זה על מנת למנוע פגיעה בשיטת המשטר הפרלמנטרית שלנו".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הערב אדלשטיין השיב לקריאת בג"ץ להודיע אם הוא יאפשר לכנס את המליאה עד יום רביעי להצבעה על מחליפו, והודיע כי הוא "לא יסכים לאולטימטום", ובכך בעצם סרב.

אדלשטיין גם תקף את התנהלות היועמ"ש אביחי מנדלבליט ואמר כי "התערבותו בהליך פנים פרלמנטרי של הכנסת אינה במקומה". "בכל הכבוד הראוי, ככל שביהמ"ש הנכבד מציב בפניי ובפני כנסת ישראל אולטימטום בדורשו ממני לקיים את הדיון 'לא יאוחר מיום רביעי', לא אוכל להסכים לכך. שהרי משמעות הדבר שסדר יומה של הכנסת ייקבע בידי בית המשפט העליון ולא על ידי יושב ראש הכנסת, שלו מסור תפקיד זה", ציין.