גנץ לנתניהו: הכספים הקואליציוניים יועברו? נשקול את צעדינו

לקראת דיון התקציב שיתקיים מחר, ובהמשך לדרישתו להסיט את כל המשאבים האפשריים לצרכי המלחמה - השר גנץ שלח מכתב לראש הממשלה, ואיים: "אם יעברו הכספים הקואליציוניים שאינם קשורים למלחמה - סיעת המחנה הממלכתי תצביע נגד התקציב ותשקול את המשך צעדיה"

זמן צפייה: 03:11

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ שלח היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו לקראת דיון התקציב שיתקיים מחר, שבו כתב: "אם יעברו הכספים הקואליציוניים שאינם קשורים למלחמה - סיעתי תצביע נגד התקציב ותשקול את צעדיה".

גנץ הסביר: "העברת כספים קואליציוניים שאינם קשורים למלחמה, כפי שמבקש שר האוצר לקדם בימים אלה - תפגע בחוסן ובלכידות בחברה הישראלית. אנחנו עומדים בפני אתגרים כלכליים וחברתיים אדירים גם בהמשך הדרך, וגירעון שצפוי לגדול משמעותית ולהשפיע על המשק. בעת הזו כל כסף פנוי חייב ללכת לצורכי המלחמה ולהם בלבד". בנוסף, השר דרש במכתבו להסיט את כל המשאבים האפשריים לצרכי המלחמה - גם לשנת 2024.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על מכתבו של גנץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את השר גנץ על התגייסותו לעצירת הכספים הקואליציוניים שסמוטריץ' מנסה להעביר בזמן שמדינת ישראל נלחמת על חייה ומאות אלפי אזרחים מפונים מבתיהם. שרי ממשלת ישראל, מה עובר עליכם? מתי תפנימו שאנחנו במלחמה?"

לפני כשבוע פורסם במהדורה המרכזית כי בשל סירובו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את הכספים הקואליציוניים מצד אחד, והתייקרות המלחמה מצד שני - במשרד האוצר שוקלים העלאת מיסים זמנית כדי לממן את תקציב 2024. נזכיר כי חמשת חברי המחנה הממלכתי בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, חילי טרופר וגדעון סער - הצטרפו לממשלת החירום והושבעו לשרים בלי תיק ב-12 באוקטובר. אז הוקם גם קבינט המלחמה, שבו חברים ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וגנץ, וכן משמשים בו כמשקיפים השר גדי איזנקוט ורון דרמר.

השר בני גנץ
השר בני גנץ | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "נביא מחר לממשלה תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה. התקציב יתן מענה מלא לצרכים של צה"ל בהגנה ובהתקפה, ידאג למשפחות החטופים, הפצועים, החללים והנרצחים, למשפחות המפונים בבתי המלון וההארחה, ויבטיח שכלכלת ישראל תמשיך לעבוד ולשגשג. התקציב ידאג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל.

"כבר נעשה קיצוץ של למעלה מ-70% בכספים הקואליציוניים, 1.6 מיליארד שקלים, ומה שנותר נועד לצרכים אזרחיים כמו משכורות של מורים ולא לשום שימוש פוליטי. הוויכוח הפוליטי עומד על כאחוז אחד מסך כל התקציב. התקציב גדול ומשמעותי כי כלכלת ישראל יציבה וחזקה".