נתניהו מגיב על האיומים על בנט: "אם יוכח שהחשודה עשתה זאת - חברותה בליכוד תופסק"

יו"ר האופוזיציה התייחס לראשונה לאיומים שקיבל רה"מ בנט וגינה אותם. כזכור, אתמול הותר לפרסם את שמה של אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65 שנחשדת בשליחת מכתבי איום לראש הממשלה ומשפחתו. כמו כן, לפי גורמים במשטרה, כתב היד של ספורטה חניה תואם לכתב היד שבמכתבי האיום

בנימין נתניהו ונפתלי בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב היום (שישי) לראשונה לאיומים שקביל ראש הממשלה נתפלי בנט, ואמר: "אני מגנה כל סוג של אלימות - נגד ראש ממשלה או כל אדם אחר. אם יוכח שהחשודה אכן ביצעה את המיוחס לה - חברותה בליכוד תופסק".

כזכור, אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65, חשודה כי שלחה מכתבי איום שהכילו כדורי רובה לביתו של ראש הממשלה בנט ולבנו. כמו כן, ספורטה חניה נחקרה בעבר בעקבות פוסט שפרסמה. המשטרה מייחסת לספורטה חניה עבירות של הובלת אמצעי לחימה, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע ואיום במעשה טרור.

אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו
אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתבי האיום לרה''מ בנט ומשפחתו | צילום: מתוך פייסבוק

אתמול הותר לפרסום שמה של החשודה בשליחת המכתבים, וכפי שפורסם אמש בחדשות 13, במסגרת חקירת האיומים על ראש הממשלה, גורמים במשטרה אמרו כי יש התאמה מלאה בין כתב היד במכתבי האיום לכתב ידה של ספורטה חניה. ההתאמה היוותה התקדמות בחקירה ובמשטה יעמתו את החשודה עם הממצאים.

באחד הפוסטים שפרסמה בפייסבוק כתבה החשודה: "התעוררתי מחלום חלמתי שאיווט המולדבי ובנט נפטרו מקורונה קמתי מחוייכת והכי שלמה עם המוות שלהם". מכרה של החשודה אמרה היום לחדשות 13: "כל העיר חשבה שזו היא, זו לא הפעם הראשונה שהיא מסתבכת. כבר עצרו אותה כמה פעמים. המשפחה שלה נורמטיבית, וכולם מכירים את בעלה בעיר, אבל היא מדברת לא יפה".

מוקדם יותר השבוע הוארך מעצרה של החשודה ביממה, אך לאחר ערעור המשטרה, הוא הוארך ביממה נוספת. כמו כן, באתר חדשות 13 פורסם לראשונה כי גם בעלה של החשוד נעצר בחשד למעורבות במעשה והוא שוחרר למעצר בית של חמישה ימים.