סקר חדשות 13: גנץ ולפיד מתחזקים, נתניהו נחלש

המחנה הממלכתי מובילה עם 27 מנדטים, אחריה הליכוד עם 25 ויש עתיד עם 21. העבודה עדיין מתחת לאחוז החסימה. כמו כן, 43% סבורים שיש לגנוז את החוק לביטול עילת הסבירות; 60% מתנגדים לחסימת כבישים במחאה ו-55% נגד סרבנות | כל הנתונים

זמן צפייה: 04:10

לאחר שבסקר הקודם הליכוד הדביקה את הפער מהמחנה הממלכתי, מפלגתו של בני גנץ חוזרת להוביל - כך עולה מסקר חדשות 13 שערך פרופ' קמיל פוקס, שנתוניו פורסמו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. אם הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בכנסת עם 27 מנדטים, בעוד שהליכוד הייתה מקבלת 25 מנדטים. יש עתיד של יאיר לפיד מתחזקת וזוכה ב-21 מנדטים.

על-פי הסקר, ש"ס עם 9 מנדטים - המפלגה הרביעית בגודלה; יהדות התורה עם -7 מנדטים וכך גם רע"מ שמתחזקת. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן מקבלת 6 מנדטים, ואילו עוצמה יהודית והציונות הדתית עם 5 מנדטים כל אחת. חד"ש-תע"ל ומרצ מקבלות 4 מנדטים כל אחת. כמו בסקרים הקודמים, העבודה בראשות מרב מיכאלי לא עוברת את אחוז החסימה - וכך גם בל"ד.

1hirnk
סקר חדשות 13

מבט על מפת הגושים מראה כי גוש הקואליציה הנוכחית מקבל בסקר 51 מנדטים בלבד, זאת לעומת 65 מנדטים לגוש הקואליציה הקודמת שהרכיבה את "ממשלת השינוי". כתמיד, בתווך נמצאת חד"ש-תע"ל.

2idqjz
מפת הגושים

בנוסף, אחרי הריאיון של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ל-CNN, שבו אמר שממשלת ישראל הנוכחית היא הקיצונית ביותר מאז ימי גולדה מאיר והתחמק משאלה בנוגע להזמנה של נתניהו לוושינגטון, עולה מהסקר כי 49%, כמעט חצי מהישראלים, חוששים ממצב היחסים עם ארצות הברית. 43% השיבו כי הם לא דואגים ליחסים ו-8% השיבו "לא יודעים". בנוסף, כדי לשפר את היחסים עם ארצות הברית ולרצות את הנשיא ביידן, 50% מהנשאלים השיבו כי לדעתם רה"מ נתניהו צריך לעכב את קידום החוק לביטול עילת הסבירות. 33% בלבד חושבים שלא צריך לעכב את החוק ו-17% לא יודעים.

Whatsapp Image 2023 07 11 At 2
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

עוד עולה מהסקר כי 43% מהישראלים מאמינים שראש הממשלה צריך לגנוז את החוק לביטול עילת הסבירות. מנגד, 24% מאמינים שיש להעביר את החוק כמו שהוא ו-21% מאמינים שיש לרכך אותו. 12% מהמשיבים לא ידעו לענות על השאלה.

כמו כן, על רקע איומי המשרתים במילואים כי לא ייתיצבו לשירות אם המהפכה המשפטית תקודם, רוב המשיבים בסקר - 55% - מתנגדים למהלך של אי-התייצבות. רק 32% תומכים באי-התייצבות למילואים כצעד מחאה. בנוסף, השיבו 60% מהנשאלים כי הם מתנגדים לחסימת כבישים כחלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית, כשלעומתם 33% השיבו כי הם תומכים בחסימות.

בנוגע לתפקוד המשטרה במחאות, ענו 34% מהמשיבים כי לדעתם שוטרים מפעילים כוח רב מדי כלפי המפגינים, 27% השיבו שהמשטרה מפעילה כוח במידה נכונה ו-29% השיבו כי המשטרה דווקא לא מפעילה מספיק כוח. 10% השיבו שאינם יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס והוא כלל 697 נשאלים, מהם 597 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.