סקר חדשות 13: מי אחראי למחדל - והאם נתניהו צריך להתפטר?

סקר חדש של פרופ' קמיל פוקס, שנערך עבור חדשות 13 לראשונה מאז פרצה המלחמה, בדק מה חושב הציבור על ניהול המלחמה ומה שקדם לה: 44% סבורים כי ראש הממשלה נתניהו אחראי למחדל של 7 באוקטובר, 33% חושבים שהרמטכ"ל ובכירי צה"ל אחראים. 76% מאמינים שנתניהו צריך להתפטר מיד או בסוף המלחמה, רק 18% חושבים שהוא צריך להמשיך בתפקידו גם אחריה | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 06:57

ארבעה שבועות לאחר פרוץ המלחמה, סקר ראשון של פרופ' קמיל פוקס ששודר הערב (שישי) במהדורה המרכזית בדק מה חושב הציבור על ניהול המלחמה והדברים שקדמו לה. 44% סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אחראי למחדל של 7 באוקטובר, לעומת 33% אשר חושבים שהרמטכ"ל ובכירי צה"ל אחראים. כ-5% בלבד מטילים את האחריות על שר הביטחון יואב גלנט. בנוסף, רק 28% ענו כי הם סומכים על נתניהו בניהול המלחמה, בעוד ש-56% ענו כי אינם סומכים עליו. 16% השיבו שאינם יודעים.

מי אחראי למחדל שבעה באוקטבר סקר חדשות 13

בסקר נשאלו המשיבים האם תושבי עוטף עזה צריכים לחזור לבתיהם במידה ושלטון חמאס לא ימוטט, כפי שהוצהר במטרות המלחמה. 55% השיבו כי הם לא צריכים לחזור, לעומת 24% שהשיבו כי עליהם לחזור. 21% השיבו כי הם לא יודעים. בנוגע לשאלה מה ראש הממשלה נתניהו צריך לעשות עכשיו, השיבו כמחצית מהציבור, 47%, כי עליו להתפטר בסוף המלחמה. 29% השיבו כי עליו להתפטר מיד. יחד, יותר משלושה רבעים מהאזרחים סבורים שנתניהו צריך להתפטר במוקדם או במאוחר. 18% בלבד חושבים שעליו להמשיך בתפקידו גם אחרי המלחמה, ו-6% השיבו כי הם לא יודעים.

סקר חדשות 13
האם הטיפול הכלכלי טוב סקר חדשות 13

ומה בנוגע למלחמה הכלכלית? שאלנו מה דעתכם על הטיפול הכלכלי בהובלת נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 68% השיבו כי הטיפול לא טוב, ואילו 19% בלבד השיבו כי הטיפול טוב. 13% השיבו כי הם לא יודעים. בתשובה לשאלה איזו ועדת חקירה יש להקים בתום הלחימה, 74% השיבו כי יש להקים ועדת חקירה ממלכתית - בעוד ש-12% בלבד השיבו שיש להקים ועדה ממשלתית. 4% השיבו כי לדעתם אין צורך בוועדת חקירה, ו-10% השיבו שאינם יודעים.

האם בסוף המלחמה ישראל צריכה ללכת לבחירות סקר חדשות 13

64% מאמינים שמדינת ישראל צריכה לצאת לבחירות בסיום המלחמה, לעומת 26% בלבד סבורים כי הממשלה הנוכחית צריכה להמשיך בכהונתה. 10% מהמשיבים ענו כי הם לא יודעים.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 691 נשאלים, מהם 591 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.