סקר חדשות 13: דעת הציבור על פסיקת בג"ץ - ומה תמונת המנדטים?

על פי הסקר, 68% מאזרחי ישראל מביעים אמון בבית המשפט, כשמנגד 28% לא מביעים בו אמון כלל.לו היו נערכות בחירות היום המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה ביותר בכנסת, עם 28 מנדטים. הקואליציה נחלשת ל-52 מנדטים בעוד שמפלגות הקואליציה הקודמת עם 62 מנדטים | הנתונים המלאים

זמן צפייה: 05:39

68% מהישראלים מביעים אמון רב או בינוני בבית המשפט העליון, בעוד ש-28% בלבד לא מביעים בו אמון כלל, כך עולה מסקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית. בנוסף, 50% מאמינים כי שופטי העליון צריכים לקבל את העתירות שהוגשו נגד החוק לביטול עילת הסבירות ולהתערב בו. 37% חושבים שהשופטים לא צריכים להתערב ו-13% לא אוחזים בדעה בנושא זה.

בנוגע למפת המנדטים עולה בסקר כי לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה ביותר בישראל עם 28 מנדטים - עלייה של שני מנדטים מאז הסקר הקודם. הליכוד מתייצבת במקום השני ושומרת על כוחה מאז הסקר הקודם, עם 25 מנדטים. יש עתיד מקבלת בסקר 18 מנדטים - היחלשות של שני מנדטים מאז הסקר הקודם.

לפי הסקר, לו היו מתקיימות בחירות היום, ש"ס הייתה מסיימת עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו, רע"ם והציונות הדתית עם 6 מנדטים, ללא שינוי מהסקר הקודם. עוצמה יהודית עדיין עם 5 מנדטים, וכך גם חד"ש-תע"ל. מרצ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה, כמו בכל הסקרים האחרונים, העבודה בראשות מרב מיכאלי ובל"ד.

שלוש המפלגות הגדולות לפי הסקר
שלוש המפלגות הגדולות לפי הסקר

בנוגע למפת הגושים, מפלגות הממשלה הנוכחית היו מקבלות 53 מנדטים בלבד על פי הסקר, בעוד שמפלגות ממשלת השינוי היו אוחזות ברוב בכנסת עם 62 מנדטים. באמצע: חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים.

מפת הגושים, סקר
מפת הגושים

ברקע הדיווחים על המשך המגעים לפשרה בנוגע למהפכה המשפטית, נשאלו המשיבים בסקר האם הם יתמכו או יתנגדו לפשרה בין הקואליציה והאופוזיציה בחסות בית הנשיא. 50% השיבו כי יתמכו בפשרה, 22% השיבו כי יתנגדו ו-22% השיבו "לא יודעים".

כשנשאלו האם הם מאמינים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה להגיע לפשרה בנוגע למהפכה המשפטית, ענו 47% מהמשיבים כי אינם מאמינים בכך. 36% השיבו כי הם מאמינים לנתניהו ו-17% השיבו "לא יודעים".

בנוסף, נשאלו המשיבים בסקר האם הם תומכים באמירתו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, לפיה בג"ץ הנו "אליטה אוליגרכית ששומרת על עצמה". 49% מתנגדים לאמירתו של רוטמן, כשמנגד 37% תומכים בה. 14% מהמשיבים לא יודעו לענות על השאלה.

יו''ר ועדת חוקה, ח''כ שמחה רוטמן
יו''ר ועדת חוקה, ח''כ שמחה רוטמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 697 נשאלים, מהם 597 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.