מנכ"לים שנויים במחלוקת: המינויים החדשים של שרי הממשלה

ממשלת ישראל ה-37 יצאה לדרך, השרים החדשים נכנסו למשרדים ומיהרו למנות מנכ"לים חדשים, שזה כמובן הגיוני ומתבקש. רק נראה שהמנכ"לים הללו מונו פחות בגלל המקצועיות בתחומי העיסוק שלהם - והרבה יותר בגלל הנאמנות שלהם לפוליטיקאים

זמן צפייה: 01:08

ממשלת ישראל ה-37 יצאה לדרך, השרים החדשים נכנסו למשרדים ומיהרו למנות מנכ"לים חדשים - שזה כמובן הגיוני ומתבקש. רק נראה שהמנכ"לים הללו מונו פחות בגלל המקצועיות בתחומי העיסוק שלהם, והרבה יותר בגלל הנאמנות שלהם לפוליטיקאים.

"באנו למשול", אומרת הממשלה החדשה. את המנכ"לית של משרד המדע, מהנדסת חלל ואווירונאטיקה, תחליף מישהי שאשת ראש הממשלה רוצה ביקרה - ח"כ לשעבר אסנת מארק. נאמנה אסנת. את מנכ"לית משרד התחבורה, עם שנים ארוכות של תפקידים ממשלתיים בכירים, אמור להחליף עסקן ליכוד מאוד נאמן.

למשרדי התקשורת והמשפטים מונו אנשים שעיקר כישוריהם הוא פוליטיקה. נאמנים. בראש הפירמידה המקצועית במשרדים החשובים במדינה יעמדו אנשים נאמנים, נאמנים לא לבעיית הפקקים והאינטרנט האיטי, נאמנים לאינטרסים הפוליטיים של השרים.

ח''כ לשעבר אסנת מארק
ח''כ לשעבר אסנת מארק | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הממשלה גם רוצה לבטל את נבחרת הדירקטורים, ובחברות ממשלתיות ייבחרו אנשים על סמך קרבה. נאמנות. לא נגמר. יועצים משפטיים במשרדי הממשלה לא ייבחרו על סמך כישורים, אלא על סמך נאמנות.

פעם הייתה ועדת מינויים שהייתה פוסלת אותם, עכשיו גם נציב שירות המדינה נאמן וכשאפילו הנאמן כבר פוסל את אחד המינויים, אז השרה מצפצפת ומביאה את הנאמן לממשלה. נאמנות, חברים, קצת נאמנות, כמו ב... אתם יודעים איפה.