נתניהו: "הממשלה עסוקה רק בהישרדות"; בנט: "אל תעשו פוליטיקה קטנה"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד התייחס ראש האופוזיציה להצבעה על חוק ממדים ללימודים, ואמר כי "במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור". ראש הממשלה אמר: "תפקידה של האופוזיציה הוא להילחם בממשלה ולא בלוחמים". על פרישת ראש הסגל אמר בנט: "המצב שלנו טוב וממשיך להשתפר"

זמן צפייה: 11:24

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד להצבעה על חוק "ממדים ללימודים" שיעלה הערב לקריאה ראשונה בכנסת, ואמר כי "במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור, לשונאי ישראל ולכל מי שבא וסוחט אותם. אנחנו רואים ממשלה שעסוקה אך ורק בדבר אחד - בהישרדות שלה".

"פתאום הם צריכים את הליכוד", הוסיף נתניהו, "אל תטיפו לנו מוסר, תכניסו את היד לכיס של זועבי, טיבי ומנסור עבאס, ותביאו מהם את ה-100% שמגיע ללוחמים שלנו. ממשלה שזקוקה לאופוזיציה כדי לתת לחיילים בגלל שהיא תלויה בתומכי טרור, בוודאי שהיא לא יכולה להילחם בטרור". במהלך ישיבת הסיעה אמרה ח"כ מירי רגב כי חברי הכנסת של הליכוד צריכים לסיים את החרם על גלי צה"ל, ולחזור להתראיין בתחנה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2205231740' autoplay='0' credit='' desc='רה"מ בנט: "אל תעשו פוליטיקה קטנה"' poster='' kid='1_d03ukfbg' duration='52']

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לכתבים הפוליטיים בכנסת כי "לוחמי צה"ל נלחמו בשבילנו והיום תורנו להילחם בשבילם. תפקידה של האופוזיציה הוא להילחם בממשלה ולא בלוחמים, אל תעשו פוליטיקה קטנה, אל תרימו יד נגד לוחמי צה"ל". בנוסף התייחס בנט גם לפרישתו של ראש הסגל שלו, טל גן צבי, ואמר: "המצב שלנו טוב וממשיך להשתפר. ואף על פי כן, נוע תנוע"

שר החוץ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי "להצביע היום נגד חוק "ממדים ללימודים" זה לא להצביע נגד הממשלה, זה לא להצביע נגד הקואליציה, זה להצביע נגד הלוחמים. זה לגרום לזה שהלוחמים שלנו, שמסכנים את חייהם יום יום, לא יקבלו את מה שמגיע להם. אני קורא לחברי בליכוד להצביע בעד חוק ממדים ללימודים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205231650' autoplay='0' credit='ערוץ כנסת' desc='בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן' poster='' kid='1_eub626tq' duration='316']

שרת התחבורה מרב מיכאלי אמרה בפתח ישיבת סיעת העבודה כי "החיילים היחידים שבליכוד מכירים זה החיילים של נתניהו", והוסיפה כי "בהתנגדות לחוק נחשפת כל הצביעות והשקרנות של הליכוד. אנשים ששנים נשאו לשווא את המילים צה"ל וביטחון וציונות כל כך הרבה פעמים, מצביעים נגד חיילי צה"ל, נגד לוחמי ולוחמות צה"ל".

מיכאלי התייחסה גם לחזרתה של ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי לקואליציה, ואמר כי "אני רק רוצה לציין שהסיעה היחידה שבה לא היו איומים, אולטימטומים, החרמות של המליאה, הצבעות נגד הקואליציה, שום דבר שמאיים על יציבות הממשלה והקואליציה הזאת היא סיעת העבודה שנמצאת כאן. יש כאן חברות וחברי כנסת שלא סוחטים את הקואליציה, אלא עושות ועושים עבודה למען הציבור, כל הזמן במאה אחוז. המאה אחוז האמיתי, לא עוד ספין של הליכוד".

Whatsapp Image 2022 05 11 At 1
שר הביטחון בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: ערוץ כנסת

בישיבת סיעת כחול לבן אמר שר הביטחון בני גנץ כי "במהלך הימים האחרונים שוחחתי עם חברי כנסת רבים, גם מהליכוד. כולם מבינים שצריך לתמוך בחוק. כולם גם תמכו בו בעבר. אני קורא להם לעשות את הדבר הנכון, להביא כבוד לנו ככנסת, ששמה את לוחמי צה"ל מחוץ ומעל לפוליטיקה ולא להפוך את ההצבעה למסדר בושה למדינת ישראל".

"אני קורא לנתניהו, בלי ציניות", המשיך גנץ, "אתה אדם שאוהב את חיילי צה"ל, ואני יודע שלא שיחקת בביטחון ישראל גם כשהיה לך אינטרס פוליטי מובהק. אני חושב שזה בדיוק המקום להמשיך בקו הזה – להתעשת, ולקבל את ההחלטה הנכונה".

המפגינים על חוק ''ממדים ללימודים''
המפגינים על חוק ''ממדים ללימודים'' | צילום: התאחדות הסטודנטים.ות הארצית

ברקע המאבק הפוליטי על חוק "ממדים ללימודים", מאות סטודנטים ולוחמים משוחררים הפגינו מחוץ לכנסת הבוקר, לקראת כינוס המליאה להצבעה על החוק בקריאה ראשונה. המפגינים, שדרשו את אישור החוק, קראו: "לוחמים מעל הכול, גם ימין וגם משמאל"; "לא רוצים להתחנן, את המילגה מי יממן?" ו-"צריך את הכסף מיד - כולם מצביעים בעד".

יו"ר ההתאחדות הסטודנטים הארצית , אלחנן פלהיימר, אמר בהפגנה: "הבוקר אנחנו קוראים ממשכן הכנסת - לפוליטיקאים, לקואליציה ולאופוזיציה - תסתדרו! יש לכם עוד כמה שעות כדי לגרום לזה שהחוק יעבור בהסכמה מלאה. אל תתנו לסטודנטים ולוחמים לנשור מהאקדמיה, אל תגרמו לאובדן האמון - תתעוררו!".

Whatsapp Image 2022 05 23 At 1
המפגינים על חוק ''ממדים ללימודים'' | צילום: התאחדות הסטודנטים.ות הארצית

חבר הכנסת מהליכוד שלמה קרעי שוחח עם המפגינים, ואמר: "תבינו, אנחנו האופוזיציה. התפקיד, ולא רק התפקיד - הזכות והחובה שלנו היא לנסות ולהפיל את הקואליציה", דבריו נענו בצעקות רמות מצד קהל המפגינים שאמר לו: "אל תמרח אותנו, זה לא פוליטי". אחד המפגינים ביקר את דבריו של קרעי ואמר בהומור: "בשביל לקבל את הכסף, צריך להצביע מח"ל".