כחול לבן: "נתניהו – שיקרת כשאמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב"

מפלגתו של גנץ תקפה את רה"מ, לאחר פרסום הקלטה בחדשות 12 החושפת שלמרות שהכחיש זאת, נתניהו שוחח עם הרב גיא חבורה והיה מודע לפרסום דברי היועץ האסטרטגי של יו"ר כחול לבן

זמן צפייה: 04:56

בחירות 2020: מפלגת כחול לבן תקפה הערב (ראשון) את בנימין נתניהו לאחר פרסום ההקלטה במערכת "עובדה", שבה נשמע ראש הממשלה משוחח על הקלטת היועץ האסטרגי של גנץ, ישראל בכר, למרות שטען שלא היה לו חלק בפרסומה.

"נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב", נכתב בחשבון המפלגה בטוויטר. "אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התוכנית של נתניהו אחרי הבחירות: להקים ממשלה גם ללא 61 מנדטים

בן גביר הודיע: עוצמה יהודית לא פורשת מההתמודדות לכנסת

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"


בהקלטה נשמעים הרב גיא חבורה ואנשים נוספים משוחחים עם נתניהו ביום רביעי, יממה לפני פרסום הקלטת בכר, על האופן שבה תפורסם ההקלטה. אחד הנוכחים אף הבטיח לראש הממשלה ושיועצו של גנץ יישמע "בלי טשטוש". יש לציין כי איכות השמע בשיחה לא טובה במיוחד וקולו של ראש הממשלה נשמע, אך לא באופן ברור, עם זאת, שומעים את הנוכחים בישיבה פונים אליו.

תחילה הרב עצמו מדבר, ככל הנראה, על ההצדקה לפרסום:

הרב גיא חבורה: "ראש הממשלה, מה ההבדל בין מה שמתגלה, שהתקשורת יודעת המון יותר ממנו, ולא עושה עם זה כלום. מה ההבדל למקרה שלנו?"

דובר 2: "זה ברור, אנחנו לא מדברים על טשטוש, לא מדברים על טשטוש"

נתניהו: (קולו נשמע אך הוא אינו ברור בהקלטה)

דובר 2: "לא, לא מדברים על טשטוש של ישראל, ברור שישראל צריך להיות בקולו. אוקיי, ברור. טוב, תשמע, תשמע ראש הממשלה, שמענו אותך. תן לי לחזור אליך עוד כמה דקות. בכל מקרה, קיבלנו ראש הממשלה. אנחנו נעשה את זה".

כאמור, בריאיון אמש לתוכנית "המטה המרכזי עם איילה חסון, נתניהו הכחיש שיש לו כל קשר לפרסום ההקלטות: "אני לא קשור לאירוע הזה בשום צורה. הייתי עם עשרות רבנים בימים האחרונים, ודיברתי בישיבות, ואמרתי להם דבר אחד – אל תצביעו לבן גביר כי תזרקו את הקולות שלכם לפח".

בשבוע שעבר פורסם כי הרב גיא חבורה הוא האדם שהקליט את יועצו של יו"ר כחול לבן, ישראל בכר, מדבר בגנותו ואומר עליו כי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". חבורה מקורב לפרקליטו של נתניהו, עורך דין עמית חדד, שנמנה עם תלמידיו. זהות הרב שהקליט פורסמה בגל"צ.

חדד מרבה להיפגש עם הרב וללמוד איתו. לפני יומיים, ביקר ראש הממשלה בישיבה של חבורה, פגישה שנעשתה בתיווכו של חדד. נתניהו נשא דברים בפני התלמידים כחלק מקמפיין הבחירות שלו. בשיחות עם חסידיו, נשמע הרב אומר כי "גנץ בבחירות הוא סכנה לעם ישראל".

שעות קודם לכן פיטר פיטר גנץ את בכר, בעקבות פרסום ההקלטה שבה כאמור נשמע האחרון מבקר את הרמטכ"ל לשעבר. בהודעה מטעמו של יו"ר כחול לבן נמסר כי "בכר נקלע למארב מתוכנן שכלל ניצול אישי, שימוש באמצעים פסולים והונאה - שיטופלו בציר המשפטי. מעורבותם המניפולטיבית של גורמים פוליטיים תיחשף אף היא בקרוב". עוד נמסר כי "יחד עם זאת החליט גנץ לסיים לאלתר את עבודתו של בכר בקמפיין". ההקלטה נחשפה בחדשות 12.