המאבקים והמתקפות: נתניהו נגד מוזס

היריבות בין נתניהו למוזס ארוכת שנים. בתגובה למערכת ידיעות אחרונות ו-YNET האשים את מוזס בכך ששם לו למטרה להפיל את שלטונו

איש העסקים ומו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, נחקר במסגרת החקירה שמתנהלת נגד ראש הממשלה נתניהו - כך חשף אתמול (ראשון) כתבנו גיא פלג. החשד הוא שהיריבים המרים הוקלטו במהלך שיחה בה ניהלו מגעים על עסקה שתסייע לעיתון בתמורה לסיקור אוהד על ידי מוזס בעיתון. למוזס ונתניהו היסטוריה מלאת מאבקים, ששיאה היה בזמן מערכת הבחירות ב-2015, אז טען נתניהו כי "הגורם המרכזי שעומד מאחורי גל ההכפשות נגדי ונגד רעייתי הוא נוני מוזס".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הסיקור בידיעות האחרונות לקראת הבחירות ב-2015 לא היה אוהד. בחודש פברואר, כחודש לפני הבחירות, תקף ראש הממשלה את מו"ל ידיעות אחרונות. "הגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "הגורם המרכזי שעומד מאחורי גל ההכפשות נגדי ונגד רעייתי הוא נוני מוזס, המוציא-לאור של העיתון 'ידיעות אחרונות' ואתר האינטרנט ynet".

"הוא אינו בוחל באמצעים כדי להפיל את שלטון הליכוד בראשותי, לסגור את עיתון 'ישראל היום' ולהשיב את השליטה הדורסנית של 'ידיעות אחרונות' בעיתונות הכתובה", תקף נתניהו והוסיף כי "ההתקפות כבר לא מופיעות פעם אחת ביום, בשעות הבוקר, כשהעיתון 'ידיעות אחרונות' מופץ. הן מתפרסמות כמעט כל שעה, ולעתים אפילו מדי חצי שעה, באתר YNET".

בחודש מאי, כחודשיים אחרי הבחירות, תקף שוב נתניהו את מוזס, על רקע סוגיית מינוי מנכ"ל חדש למשרד התקשורת, שנחשב למקורב לשר גלעד ארדן. "נוני מוזס וקבוצת 'ידיעות אחרונות' חזרו לסורם - השיטה נותרה אותה השיטה", טען ראש הממשלה. "הפצת טענות שווא עליי ועל סביבתי, יום אחרי יום, שקר אחרי שקר, עיוות אחר עיוות".

"בימים האחרונים שבו המתקפות וההכפשות חסרות השחר נגדי שאפיינו את העיתון ואת מערכת הבחירות", תקף אז נתניהו בחריפות את מוזס. "הפעם מיועדות ההשמצות לפגוע בי בתפקידי כשר התקשורת, תחום שבו לנוני מוזס ולקבוצת 'ידיעות' יש אינטרסים עסקיים ואישיים רבים, חלקם גלויים וחלקם סמויים מן העין".

נתניהו: "מורשת ההכפשה נגד בגין וז'בוטינסקי נמשכת היום"

באוגוסט האחרון, נאם ראש הממשלה במהלך דיון לציון יום פטירתו של זאב ז'בוטינסקי. מהר מאוד דבריו הובילו לקריאות ביניים ולהאשמות מצד נתניהו נגד גופי התקשורת שעוינים אותו, ובראשם לדבריו "ידיעות אחרונות". נתניהו טען כי "מורשת ההכפשה נגד בגין וז'בוטינסקי נמשכת היום".

במהלך הדיון תקף נתניהו בחריפות את העיתון. "בידיעות אחרונות יצע המרצע מהשק, כותב שם פרשן בכיר כמעט בלעדי והוא אומר 'עזבו את השידור הציבורי' - הכוונה האמיתית היא לאפשר רחמנא ליצלן לאפשר תחרות בשוק", הוסיף ראש הממשלה. "ידיעות אחרונות זעק היום שרוצים תחרות בערוצים המסחריים. אז אני מודה באשמה - אני רוצה תחרות ומגוון! ישראל היא דמוקרטית, משגשגת ופתוחה".

גם שרה נתניהו תקפה: "במשך שנים המו"ל של ידיעות אחרונות פועל להשחית את דמותי"

גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הצטרפה לגל ההכפשות. באוגוסט 2015, בריאיון לעיתון "לאישה" לקראת החגים, תקפה את מוזס וידיעות אחרונות. במהלך הריאיון נשאלה נתניהו מי לדעתה צריך לבקש מחילה מבני משפחתה לקראת יום הכיפורים. בתשובתה ציינה נתניהו את שמו של מוזס שלדבריה פעל בכדי להשמיצה. "האמצעים האגרסיביים והאלימים דרכם התקשורת מסיתה אנשים נגד ראש הממשלה הנבחר ומשפחתו הם התעללות לשמה", אמרה נתניהו.

"עמנו לא זקוק לכיעור ולרשעות הזאת, לשנאה ולשטנה התמידית", הוסיפה נתניהו. "האם אין גבולות? אין כבוד? הרי הוא (בנימין נתניהו) בכל זאת ראש הממשלה של מדינת ישראל שנבחר ברוב עם, שדואג לנו, ושמייצג אותנו בעולם. במשך שנים, המו"ל של ידיעות אחרונות פועל להשחית את דמותי. אנשים שפוגשים אותי לראשונה מתקשים להאמין שזוהי אותה אישה שהם קוראים עליה בעיתון או שומעים עליה באמצעי תקשורת אחרים שאליהם מושרש הרעל".

[brightcove_iframe video_id='8mivzak_vtr2_n20170109_v1' autoplay='0' credit='מבזק 9:00' kid='' duration='0'']