בכיר ישראלי: "הצהרת רה"מ תעסוק בכוונתו לבצע סיפוח בגדה"

פרסום ראשון: הגורם אמר לחדשות 13 כי ההצהרה לתקשורת, שתיערך בשעה 18:00 בכפר המכבייה, תהיה בנושא סיפוח שטחים • מלצר דחה עתירה של כחול לבן והמחנה הדמוקרטי נגד העברת הנאום בשידור חי

זמן צפייה: 01:27

פרסום ראשון: בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי ההצהרה שימסור היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו תעסוק בכוונתו לבצע מהלכי סיפוח בגדה המערבית. מלשכת ראש הממשלה נמסר: "אין תגובה". כאמור, ראש הממשלה ימסור את ההצהרה בשעה 18:00 בכפר המכבייה.

רשימות המחנה הדמוקרטי וכחול לבן עתרו ליו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, בדרישה שלא לאפשר להעביר את ההצהרה של ראש הממשלה בשידור חי מחשש לתעמולת בחירות. מלצר דחה את העתירה וכתב כי "יבדקו 'בזמן אמת' את הדברים, ואם יגיעו למסקנה שיש בדברים שיאמרו משום תעמולת בחירות, או חריגות מהערך החדשותי של המידע שיימסר – הם יפסיקו מיזמתן את 'השידור החי' לשם עריכתו, קודם לשידורו מחדש, ללא מסרים תעמולתיים".

הליכוד מסרו בתגובה לעתירה נגד ההצרה כי "לדבריו של נתניהו יש ערך חדשותי-אינפורמטיבי מובהק, אשר מטבע הדברים עשוי לזכות לסיקור תקשורתי רחב וסקרנות מטעם

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

רה"מ על חוק המצלמות: "ליברמן שוב חבר לשמאל ולמפלגות הערביות"

בני בגין: "לא אצביע לליכוד – רוב בלתי מרוסן הופך לרוב דורסן"

כיצד נתניהו מרוויח מספין חוק המצלמות? • פרשנות

מעלה אדומים
מעלה אדומים | צילום: רויטרס

כמה ימים לפני הבחירות הקודמות לכנסת ה-21, פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה שוקל לספח או להחיל את החוק הישראלי על חלקים מהגדה המערבית לאחר הבחירות. גורמים בסביבת נתניהו, שאינם קשורים לקמפיין הבחירות, אמרו אז כי בעבר התנגד נתניהו לסיפוח או להחלת החוק הישראלי על הגדה המערבית אך בשבועות האחרונים שינה את עמדתו והוא פתוח יותר לרעיון של קידום מהלך כזה - לכל הפחות לגבי ההתנחלויות.

המקורות ציינו כי ההכרה האמריקנית בריבונות ישראל ברמת הגולן נתנה דחיפה נוספת לנתניהו לבחון אפשרויות של סיפוח או החלת החוק הישראלי על חלקים בגדה המערבית. לדבריהם, אם תקום ממשלת ימין צרה אחרי הבחירות התרחיש הזה יהפוך לממשי עוד יותר והסבירות לכך תעלה משמעותית.

התנחלות בגדה המערבית
התנחלות בגדה המערבית | צילום: רויטרס

עיתוי מהלך כזה יהיה אחרי הצגת תכנית השלום של טראמפ ולאחר שהפלסטינים ידחו אותה וישראל תקבל אותה בחיוב עם הסתייגויות. בתרחיש כזה נתניהו סבור כי ניתן יהיה לקבל גיבוי של ממשל טראמפ למהלכי סיפוח או החלת החוק הישראלי לפחות על שטח ההתנחלויות או על כמה מגושי ההתנחלויות. לשכת ראש הממשלה לא הכחישה אז את הדברים ומסרה: "איננו מתייחסים לפרטים".