סביבת נתניהו נגד גנץ: "מפריע לו לנהל את משבר הקורונה"

גורמים המקורבים לרה"מ טוענים כי איכות הטיפול במשבר בין הגל הראשון לשני ירדה, בשל "משיכות חבל פוליטיות מיותרות של כחול לבן". גורמים במפלגתו של גנץ: "לא מוצאים לכך דוגמא אחת"

זמן צפייה: 01:33

גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הערב (ראשון) את ראש הממשלה החליפי בני גנץ, בטענה שהוא מפריע בניהול משבר הקורונה, ברקע הכישלון לאור העלייה בהדבקה. "איכות הטיפול וקבלת ההחלטות ירדה בין הגל הראשון לשני בשל משיכות חבל פוליטיות מיותרות של כחול לבן", מסרו הגורמים. "לא נותנים לקברניט לנווט ועוד פועלים להפריע לו. כך קשה לנהל משבר לאומי ובין-לאומי".

גורמים בכחול לבן דחו את ההאשמות: "לא מוצאים דוגמא אחת להפרעה בטיפול בקורונה, להיפך".

נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות
נתניהו וגנץ חתמו על הסכם ממשלות אחדות

לכתבות נוספות בנושא >>

תאריך היעד לסיפוח הגיע – העימות בין נתניהו וגנץ צפוי להחריף

נתניהו נטש את קבינט הקורונה: "ההתנהלות הזו תוביל למקום אחד"

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

כזכור, בישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי התפתח עימות כאשר גנץ אמר כי "כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע". לאחר שאמר את הדברים, מטעם גנץ יצאה הודעה רשמית לתקשורת בעוד הדיון עדיין מתנהל.

נתניהו זעם על הודעת גנץ, עזב את הדיון ואיים: "ההתנהלות הזו תוביל למקום רק למקום אחד". גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע התנגדות חריפה לדברים ואמר: "כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

גם בשבוע שעבר נרשם עימות בין השניים, כאשר גנץ אמר בישיבת סיעתו כי "המאבק בקורונה יהיה ארוך, מה שאינו קשור בו - יחכה לימים שאחרי הווירוס". מנגד, נתניהו אמר בישיבת סיעתו כי הסיפוח אינו תלוי בכחול לבן. לדבריו, "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקני שנמצא בישראל, אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן - הם לא הגורם לכאן ולכאן".

זאת, ברקע עימות נוסף שנרשם ביניהם מול המצלמות במהלך ישיבת הממשלה יום קודם לכן, סביב ההפגנות נגד השחיתות ברקע המשפט הפלילי שמתנהל נגד נתניהו. תחילה דיבר ראש הממשלה, התייחס לקורונה ואמר שקבינט הקורונה יאשר הגבלות חדשות. כאשר נתניהו סיים, התבקשה התקשורת לצאת מהחדר. אולם, גנץ התרעם על כך שהצלמים והכתבים יוצאים לפני שנתן את ההצהרה שלו.

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

נציגי התקשורת הוחזרו לחדר ואז גנץ התייחס להפגנות ואמר: "חופש ההפגנה - בעיניי זו זכות קדושה. שכל מי שיושב בשולחן הזה מאמין בה. אנחנו כמובן חייבים לאפשר לאנשים להמשיך להפגין מצד אחד ולתת את הגיבוי למשטרת ישראל ולרשויות שלטון החוק מצד שני".

נתניהו המתין לסיום דבריו של גנץ, והתבטא בפעם השנייה: "חופש ההפגנה הוא דבר שאפשרנו בהסגר ברגעים הקשים. הטענות שאנו רוצים להגביל הן אבסורד. אינני מתערב בהחלטות המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני בכל חלקי המערכת הפוליטית".