נאום הניצחון של נתניהו: "זכינו היום להבעת אמון אדירה"

ראש הממשלה לשעבר, אשר על פי כל מדגמי הבחירות יהיה גם ראש הממשלה הבא, עלה לנאום בבנייני האומה קצת אחרי השעה 3:00, ואמר: "אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא". עוד הוסיף נתניהו: "נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי, לאיחוי הקרעים"

זמן צפייה: 11:44

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אשר על פי כל מדגמי הבחירות יהיה גם ראש הממשלה הבא, עלה לנאום בבנייני האומה קצת אחרי השעה 3:00 הלילה, ואמר: "היום זכינו להבעת אמון אדירה מצד העם בישראל, כי התברר שוב שהליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר בישראל, בפער משמעותי מעל כל המפלגות האחרות".

"אני מבקש לומר לחבריי וחברותיי בתנועת הליכוד", אמר יו"ר הליכוד בפתח דבריו, "לחברות וחברי הכנסת, לראשי הסניפים, לפעילות ולפעילים, למתנדבות ולמתנדבים, שעברו עיר עיר, שכונה שכונה, בית בית, והביאו תוצאות - תודה רבה לכם"

"מעל הכל", הוסיף נתניהו, "אני מבקש קודם כל להודות לאזרחי ישראל היקרים, שבאתם להצביע בהמוניכם, וראיתי היום אנשים מעל גיל 90, ייתכן אפילו מעל גיל 100, שבאו לקלפי, חיכו בסבלנות בתור להצביע, אני פשוט הייתי עם דמעות כשראיתי את זה. שרה ואני מודים לכם על התמיכה שלכם".

לכל העדכונים מליל הבחירות

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

עוד אמר נתניהו: "אני קצת מנוסה, בכל זאת הייתי בכמה מערכות בחירות, אז אני יכול להגיד לכם, אנחנו עדיין צריכים לחכות לתוצאות האמת, אבל דבר אחד כבר ברור - דרך הליכוד הוכיחה את עצמה. אני מזכיר לכם שמ-52 מנדטים בבחירות האחרונות אנחנו על סף ניצחון גדול מאוד, ואין להמעיט בגודל השינוי שהתרחש בעם בישראל בשנה וחצי האחרונות - כי ברור לגמרי שהעם רוצה דרך אחרת".

"העם רוצה ביטחון, להוריד את יוקר המחיה, הוא רוצה עוצמה, הוא לא רוצה חולשה. העם רוצה תבונה מדינית, אבל עם תקיפות, וזו הדרך השלנו. הוא רוצה להחזיר את הגאווה הלאומית שנלקחה מאיתנו, וגם את זה נביא. הוא רוצה מדינה יהודית, מדינה שמכבדת את כל אזרחיה, אבל זו מדינה יהודית. זו מדינת הלאום שלנו שחלמנו עליה, נלחמנו עליה, ואנחנו גאים בה".

"העם רוצה ממשלה אחרת, ממשלה יציבה, ממשלה מנוסה. העם רוצה ממשלה שתדאג לו, שלא תהיה אטומה, שתדאג לחיילים שלו, לשוטרים שלנו, לפעול באחריות, לא להקריב סתם חיים. אנחנו מבקשים טוהר בחירות מלא, כי זה הבסיס של הדמוקרטיה, ואני מצפה ממי שאמון על כך לדאוג לכך".

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנאום הניצחון בליל הבחירות | צילום: רויטרס

"אם אכן תוצאות האמת ישקפו את תוצאות המדגמים אני אקים ממשלה לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מהכלל, לכולם. כי המדינה היא של כולם, ואני אדאג לכולם, כפי שעשיתי כל חיי. אעשה זאת בתחושת שליחות עמוקה שמלווה אותי מיומי הראשון בחיי הציבוריים, שליוותה אותי גם כחייל ומפקד, כמי ששם את נפשו בקו האש לא פעם, אני שם את עצמי, וגם את משפחתי שנמצאת לפעמים בקו אש אחר, ואני מביע הערכה עצומה לשרה ולבניי אבנר ויאיר".

"אנחנו נדאג למדיניות שקולה, מאוזנת, אחראית. נחזיר את הביטחון, נוריד את יוקר המחיה, נרחיב עוד יותר את מעגל השלום. נחזיר את ישראל למעמדה ככוח עולה בין האומות. אנחנו נעשה כל זאת בערבות הדדית מתוך הכרה עמוקה שיש לנו מדינה אחת, יש לנו גורל אחד - ויש לנו עתיד אחד. יש דבר נוסף שאני מתכוון לעשות יחד איתכם, משום שזה מחויב המציאות, וזה הדבר הנכון לעשות. נפעל להורדת הלהבות בשיח הציבורי, לאיחוי הקרעים. לא רק להרחבת השלום עם שכנינו - להשבת השלום הפנימי בתוכינו".

"בחודשים האחרונים אני חרשתי יחד עם שרה ויחד עם רבים מכם את הארץ לאורכה ולרוחבה", סיכם נתניהו, "הלכנו לשכונות, עשרות ישובים, היה מרגש בצורה בלתי רגילה לפגוש את האנשים, לבוא איתם במגע ישיר, זה לא תמיד קל כראש ממשלה, יש גם יתרונות לאופוזיציה. ריגשתם אותי מאוד, ראיתי את האהבה שלכם לעם שלנו ולארץ שלנו ולמדינה שלנו. אם אני יכול להגיד לכם דבר אחד לסיום שאני בטוח בו - בעזרת השם נפעל יחד, יחד נעשה ויחד נצליח".