רה"מ על פרשת החלה: "לשרה לא הייתה כוונה לא לכבד את אוקראינה"

נתניהו התייחס לתיעוד של רעייתו עם נחיתתם בקייב, שבו היא נראית זורקת חתיכת לחם שקיבלה כחלק מקבלת פנים מסורתית: "היא באה לבושה בבגדי הלאום של המדינה, צהוב ותכלת, כדי לכבד אותם"

זמן צפייה: 02:05

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לתיעוד של רעייתו עם נחיתתם בקייב, אוקראינה, שבו היא נראית זורקת חתיכת חלה שקיבלה כחלק מקבלת פנים מסורתית, ואמר כי זהו "קשקוש מוחלט".

"ראש לשכת נשיא אוקראינה אמר כי 'ברור שלגברת נתניהו לא הייתה שום כוונה לא לכבד את אוקראינה'", סיפר נתניהו. כמו כן הוסיף כי רעייתו "באה לבושה בבגדי הלאום של אוקראינה, צהוב ותכלת, בדיוק כדי לכבד את המדינה. אם זה מה שדרוש כדי שהביקור הזה שמביא הסכם סחר חופשי מורחב, ומביא משרד אוקראיני בירושלים ועוד דרים חשובים, ניחא, שיהיה ככה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190819-1907' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה נתניהו על פרשת החלה ' kid='1_qxjra0hd' duration='64'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

תקרית המטוס ופרשת החלה: כך החל ביקור הזוג נתניהו באוקראינה

"הקברניט לא בירך את שרה נתניהו – שזעמה ורצתה להיכנס לתאו"

ח"כ אבידר: "לשרה נתניהו יש יותר עוצמה מראשי הממשלה האחרונים"

ראש הממשלה תקף את התקשורת ואמר: "אמני בספק אם הביקור ההיסטורי הזה היה מקבל את השדרוג התקשורתי אלמלא מקרה החלה. זה מזכיר לי שגם את הביקור ההיסטורי של ראש ממשלת יפן בישראל, שהביא בעקבותיו קידום עצום בהשקעות היפניות בישראל, אף אחד לא כיסה – אלא רק את העובדה שהמנה האחרונה הוגשה בצלחת דמוי נעל. אז מה אני אגיד לכם, אני חושב שתפסו את הפטנט ונמשיך עם זה".

בנימין ושרה נתניהו יורדים מהמטוס באוקראינה
בנימין ושרה נתניהו יורדים מהמטוס באוקראינה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בביקור הרשמי השתתפו ראש הממשלה ורעייתו, יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בטקס לזכר יהודי אוקראינה שנרצחו בבאבי יאר במלחמת העולם השנייה. נתניהו וזלנסקי הניחו זר על אנדרטת המנורה במקום.

"קשה להאמין שהיער היפה הזה ראה את הזוועה שהתחוללה פה", אמר נתניהו. "באבי יאר הוא כאב אינסופי. בקבר האחים פה הוכחדו עשרות אלפים מיהודי אוקראינה ורבבות לא יהודים. כראש ממשלת ישראל, אני חולק כבוד לזכרם ובד בבד אני אומר בקו לברור – חובתנו התמידית היא להתייצב מול אידיאולוגיות רצחניות, בעוצמה, כדי להבטיח שלא יהיה עוד באבי יאר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתפו בטקס לזכר יהודי אוקראינה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי השתתפו בטקס לזכר יהודי אוקראינה | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

"לאנושות, באבי יאר הוא תמרור אזהרה – ליהודים, באבי יאר הוא ציווי נצחי. תמיד נגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל צורר. הפשע הבלתי נסלח הזה לא התרחש על כוכב לכת אחר – הוא התרחש דקות ספורות מהרכז הסואן של קייב", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בטקס לזכר יהודי אוקראינה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו יחד עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בטקס לזכר יהודי אוקראינה | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

כאמור, הזוג נתניהו נחתו אתמול באוקראינה לביקור שיימשך כיומיים. אך כבר ברגעים הראשונים נרשמו תקלות - כאשר נחתו בני הזוג נתניהו בנמל התעופה בקייב, קיבלו את פניהם נשים אוקראיניות צעירות לבושות בלבוש מסורתי, שהעניקו לשניים פרחים וחלה אוקראינית מסורתית לאות כבוד. ראש הממשלה בצע חתיכה מן החלה ואכל ממנה, אך כאשר העביר את החלה לרעייתו - תועדה שרה נתניהו משליכה את חתיכת החלה על הרצפה. לאחר מכן נפגש ראש הממשלה עם עמיתו, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

אם בפמלייתו של ראש הממשלה קיוו שהתקרית תישכח במהרה – תוך זמן קצר הם יכלו לצפות בהשלכותיה בטלוויזיה האוקראינית, שם החלו לעסוק בנושא ואף התייחסו לדיווח לפיו במהלך הטיסה מישראל נתניהו זעמה לכאורה, לאחר שסברה כי לא בורכה במערכת הטיסה – ודרשה, כך על פי הדיווח, להיכנס לתא הטייס.

האוקראינים לא אהבו את מה שעלול להיתפס כזלזול במסורת שלהם ופרשנים שונים התייצבו באולפני החדשות במדינה כדי להתייחס לתקרית. גם אם שתי תקרית החלה תישכח בקרוב ולא תעיב על ביקור ראש הממשלה באוקראינה, היא בהחלט יצרה, לפחות בתחילתו, תחושת חוסר נוחות.