סער: "אם אבחר לראשות הליכוד – אפעל שנתניהו יהיה נשיא המדינה"

יריבו של ראש הממשלה בפריימריז התייחס בכנס פעילים בנתניה לבחירות הפנימיות, ואמר כי ההצעה לא תעורר תגובה חיובית, אך הוא ינסה לקדם אותה. "הוא יוכל להמשיך לתרום למעמדה של ישראל בעולם"

זמן צפייה: 01:04

בחירות 2020: יריבו של ראש הממשלה נתניהו לראשות הליכוד, חבר הכנסת גדעון סער, התייחס הערב (שני) לבחירות הפנימיות במפלגה ואמר כי אם ייבחר, יפעל כדי שנתניהו יהיה בעתיד נשיא המדינה.

"אני מודה שלא תהיה תגובה חיובית להצעה זו, אבל אפעל בזמן אמת כדי שזה יקרה", אמר במהלך כנס פעילים בנתניה. "אם ייבחר לנשיאות, יוכל נתניהו להמשיך לתרום למעמדה של מדינת ישראל בעולם".

לעוד כתבות בנושא:

גם אם יפסיד בפריימריז – מעמדו של סער לא צפוי להיפגע • פרשנות

המרוץ לפריימריז מעלה הילוך: נתניהו וסער חורשים את הארץ

סער הגיש רשמית מועמדות לפריימריז: "ניאבק למען בחירות הוגנות"

ביבי נתניהו וגדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער | צילום: רויטרס, לע''מ

ביום חמישי, כאמור, השניים יתמודדו אחד נגד השני על ראשות הליכוד. מוקדם יותר הערב, ועדת הבחירות אישרה הארכה של שעה לפריימריז. הקלפיות ייפתחו בשעה 9:00 וייסגרו ב-23:00. זאת, בשל מזג האוויר הסוער הצפוי.

במהלך הקמפיין הקצר לראשות הליכוד, תקפו בכירים במפלגה את סער על כך שהחליט להתמודד נגד נתניהו, דבר שלטענתם משרת את השמאל. בין היתר, מתחו עליו ביקורת השר כץ וחבר הכנסת ניר ברקת. סער, מצדו, הקפיד שלא לתקוף את נתניהו בהקשר המשפטי, אלא לציין את טענתו שלראש הממשלה אין סיכוי להרכיב קואליציה, אחרי שכשל במלאכה פעמיים.

גדעון סער בכנס הליכוד בנתניה
גדעון סער בכנס הליכוד בנתניה | צילום: חדשות 13

סער פתח את הקמפיין שלו לראשות הליכוד בכנס באור יהודה, שבו ניכר המאמץ לשוות ממלכתיות לאירוע: סמל המדינה הוצב אחר כבוד על הבמה, המנון המפלגה התנגן ברקע והאולם היה מלא. שמוליק מזרחי, תומך נלהב בסער, אמר כי "אם גדעון סער לא יהיה בראש הליכוד - המפלגה יורדת לאופוזיציה. תם שלטון הפחד".

נתניהו, מצדו, שינה מעט את גישת הפרסומים ברשת, והחליט לפגוש את קהל תומכיו פנים אל פנים. בכל יום הוא מבקר בשלושה עד חמישה כנסים ביום, בערים שונות בארץ. שלומי ועקנין, אחד מתומכיו של נתניהו, הודה לסער על כך שעורר אותם לצאת מבתיהם: "עד היום ישבנו על הכורסאות מול הפייסבוק באינטרנט, והוא גרם לזה שנצא החוצה. הוא גרם לנו לזעם".

Whatsapp Image 2019 12 08 At 1
גדעון סער בכינוס מרכז הליכוד | צילום: אופיר בר

סער מעדיף את שיטת האולפנים - הוא הופיע בריאיונות תקשורתיים רבים, וחזר כאמור על המסר של החלפת נתניהו כיוון שפעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה - מבלי להזכיר כלל את כתבי האישום נגדו. יכול להיות שהדבר יהיה לו לרועץ, כיוון שבמרכז הליכוד - חיבוק מהתקשורת הוא בבחינת מילה גסה. מאיר ברוכי, תומך בנתניהו, אמר כי "מי שנגד ביבי - מיד התקשורת והשמאל מחבקים אותו. סער הוא משת"פ של כחול לבן".

בתוך כך, מסתמן הערב כי רוב הדיינים בהרכב המורחב בבית הדין של הליכוד עשויים לקבוע כי אין לקיים פריימריז לרשימת המפלגה. זאת, לאחר שבית הדין קבע ביום חמישי כי יש לערוך את הבחירות הפנימיות. ההחלטה צפויה להתקבל עד מחר וייתכן שאף הערב.