נתניהו: "הימין לא יסלח לבנט, פרץ וסמוטריץ' אם לא יתאחדו"

בדומה לבחירות הראשונות, רה"מ קורא למפלגות הימין לרוץ יחד, כדי ששתי הרשימות לא "יפלו מתחת לאחוז החסימה". בימין החדש הגיבו: "נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן"

זמן צפייה: 00:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שבת) למפלגות הימין החדש והבית היהודי להתאחד. "הימין לא יסלח לבנט, סמוטריץ׳ ופרץ אם לא יתאחדו לרשימה אחת", כתב בטוויטר. "שתי הרשימות עלולות ליפול מתחת לאחוז החסימה ויביאו לעליית שלטון השמאל".

בימין החדש הגיבו לדברי נתניהו: "אנחנו מעריכים את הדאגה של נתניהו. נמשיך במשימתנו להביא קולות מכחול לבן ומליברמן לטובת הקמת ממשלת ימין חזקה ובטוחה לאזרחי ישראל".

כידוע, בדומה לבחירות הראשונות שנערכו בחודש אפריל, הימין החדש תרוץ בנפרד, והבית היהודי תרוץ יחד עם מפלגת עוצמה יהודית.

פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד
פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים הודיעה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד כי בבחירות הקרובות לכנסת ה-23 היא תרוץ יחד עם נפתלי בנט במפלגת הימין החדש. שר הביטחון לשעבר יעמוד הפעם בראש המפלגה. הוא יבחר חצי מרשימת התנועה, ואילו החצי השני ייבחר על ידי שקד. כמו כן, השניים סיכמו כי תפקידי השרים, אם וכאשר המפלגה תהיה חלק מהממשלה הבאה, יחולקו בהסכמת שניהם.


שקד מסרה כי "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות, את הפסילות האישיות והמגזריות, והגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה".

"אני רוצה להמשיך להשפיע כאן כי צריך מנהיגים בישראל ולא רק פוליטיקאים, מנהיגים שיש להם את היכולת לראות חזון ולחשוב על האהבה שלנו למדינה שלנו, מנהיגות מלכדת. אני מאמינה שבכוח שלי ושל נפתלי ושל רשימת הימין החדש להיות המקום של האנשים הטובים בישראל, איחוד של שתורמים לחברה למדינה, לכלכלה, לעתיד שלנו. הימין החדש הוא המקום של האנשים הטובים ואני מאמינה שיש מאות אלפים כאלה", הוסיפה.


כמה ימים קודם לכן הודיע בנט על כך שמפלגתו תרוץ לבד בבחירות הקרובות: "אני מזמין את כל עם ישראל לקחת חלק בבשורה של הימין החדש - ימין ממלכתי, שמאמין ביהדות מקרבת, בחירות האדם ובמדיניות ביטחון תקיפה לצד שמירה על שטחי ארץ ישראל. הימין החדש רצה בבחירות אלו בכל הכֹּח, במטרה להציל קולות יקרים לגוש הימין ולהקים סוף סוף ממשלה. מפקד למפלגה הוא שלב נוסף בהפיכת המפלגה לכֹּח עולה בפוליטיקה הישראלית, וצפויות גם הפתעות נוספות".